Penalhus

Jeg har købt et gl. (penalhus)
en 29 fods bundgansjolle for et år siden
den har stådet på land siden,
den første sommer gav jeg den vand for at holde den fugtig.
i år er jeg ved at give den Grundingsolie
cr. 30L indtil nu og regner med at komme op på de 100L da den skal stå på land i et år til.
så er det jeg vil hvide om det er godt eller skidt og om der er nogen der har en anden løsning ps. det er lærk på eg

------------------
Jeg har købt et gl. (penalhus) en 29 fods... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I starten kiggede jeg dagligt - nu kun ved forespørgsel, men vi er 1.610 brugere lige nu, selv om der ingen tvang er om registrering og vi har 26.000 indlæg som bl.a. du har en god andel af Njord, på et dejligt højt niveau!

- Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej alle
her med en tak til Johnny for dit indlæg.
jeg bliver ved med at give båden olie til
den ikke kan suge mere.
ps
Så vil jeg gerne have hjælp til at finde ud af hvad mit skiw så er for et ??.
send en mail til mig og jeg vil sende nogen billeder.
[email protected]
M.V.H
hlintz

Ja jeg vil fortsat påstå et det ikke er et penalhus..

Jeg har godt nok lige læst i en bog om Skive havn, at der her er et pennalhus der er klinkbygget. Skiwet hedder Marie og er bygget i 50'erne. Ejerne er et par hyggelige brødre Poul og Henrik. Jeg er sikker på at de aldrig har kaldt hende et pennalhus men at forfatteren har fundet et typenavn til båden som hører hjemme i limfjorden men ikke lige passer på skiwet.

Held med olien

Venligst Njord

MVH Njord
Til NJORD
jeg påstår ikke at det er et pennalhus. husk at i mit indlæg stod pennalhus i (..)
men det var for at beskrive båden

mvh
hlintz
Vi er helt enige !

Det var bare fordi jeg netop havde læst om et klinkbygget skiw der blev benævt som et pennalhus !! Og da jeg kender ejerne lidt og aldrig har hørt den benævne skiwet som et pennalhus ville jeg lige komme med denne kommentar.

Venligst NJord

MVH Njord
Annonce
Et gammelt pennalhus, er jo også med en glødehoved-motor,-jeg kan forstå, at denne her er med en hurtiggående SABB.

Mvh
Selvbyggeren
Ja det var de originalt, men der er ikke så mange tilbage af disse motorer da en del er tæret op gennem tiden.

Specielt de lidt større modeller hvor der i nogle blev sprøjtet lidt søvand ind i selve brændkammeret for at køle og give en højere ydelse.. Det giver en højere ydelse, men også tærring inde i maskinen..

MVH Njord
Njord -> apropos glødehovedmotorer, som de gamle Hundested & Grenå, så er det jo næsten i disse moderne tider en skam, der var jo ikke noget mere idylsk, end som at lytte til denne hule lyd.

Man kan næsten se manden sidde på lønningen med sin harmonika,......

Mvh
Selvbyggeren
Ja det var / er skøn lyd og nostalgisk mekanik der er ret lækkert !!

Personligt vil jeg gerne undværre harmonikaen....

Venligst Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også