VISTA på Stationær PC

Hjælp !!!! Jeg fik en Vista med til den bærbare, har instaleret den på den stationære, når jeg aktivere ( luk computer ) slukker den først maskinen efter ca. et kvarter   hvor kan jeg justere denne funktion ???????

På forhånd Tak

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skynd dig at afindstalere den igen, Vista er simpelthen alle pc ejeres mararidt. Det er det mest uduelige program windows nogen sinde har lavet. Find et XP eller gå igang med den nye windows 7

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Jacob Antenne på 25 okt 2009 20:24
er det ikke noget med at den står og opdaterer ?
Jo den henter rigtigt mange opdateringer i starten, men windows Vista reklamere netop med at det ikke skulle nedsætte arbejdet på pc-en. Det du tænker på er nok at den nogle gange opdatere når man lukker ned, det er også rigtigt, jeg har dog aldrig oplevet at den brugte mere end 5 min. før den stansede helt.
Det er også et spørgsmål om at huske at tjekke efter opdateringer, jeg gør det en gang om ugen.

Vista er kun til besvær, WIN7 eller XP er så meget mere stabilt, at man næsten ikke har andet valg.

Installerede selv Vista på min stationære, da det var forholdsvis nyt i starten af 2007.

Det var cirka det dummeste jeg kunne have gjort. Ingen producenter havde dengang fået lavet drivere til Vista, hvilket bl.a. betød, at min PC ikke kunne komme i kontakt med min printer.
Min PDA kunne ikke forbindes til PC´en længere, mit R/C flysimuleringsprogram, som jeg brugte meget for at øve, inden de rigtige flyvninger, virkede heller ikke med Vista.
Da jeg så skulle installere Cybercity (har ikke Cybercity længere, men fiberbredbånd), og Vista heller ikke virkede med deres software, ja så var tålmodigheden opbrugt.

XP blev geninstallert og alt virkede igen.

Efterfølgende er der kommet drivere til stort set alt til Vista, så det er lettere at have med at gøre.
Men, alt det der opdateringsfis blev jeg også hurtigt træt af.

Jeg kommer aldrig til at bruge Vista igen på min PC.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tro mig, mange ting kom aldrig til at fungere optimalt til Vista, ventede selv over 1 år på en lovet driver fra Logitech til deres keyboard, den driver blev så senere droppet...

Jeg fik dog uheldig vis ikke held med at installere XPén på denne nye PC, så har efterhånden måtte leve med alle de vista fejl i godt 1 år, så det er vel også snart opover at der skal smides en WIN7 i maskinen, det er bare alt det arbejde med at få flyttet alt det man har i maskinen, der afholder en fra det.
Jeg vil give de andre bidragsydere ret i at Windows 7 er væsentlig bedre end Vista, så hvis pengene sidder lidt løst, kan man "bare" bruge 800 kr. på at opgradere Vista. Ellers gælder det om at få det bedste ud af Vista. Hvis man samtidig ikke ønsker at gå over til Linux, er man jo tvungen til at bruge det.
Jeg fik fat i en RC-udgave af Windows 7, og alt kører hurtigere og bedre samtidig med at Windows 7 har/kan alle de ting, som Vista manglede. Men der er jo stadig problemer med drivere og programmer, som ikke kører ordentlig. Så helt problemfrit er det ikke.

Mvh.
Kim

Nej, også derfor jeg lige holder opdateringen til WIN7, til jeg absolut syntes det er nødvendigt, WIN7 er stadig nyt og har derved stadig en del børnesygdomme, så der skal lige et par opdateringer til, før den kører nogenlunde som vi forventer.

Og driver problemer er der jo altid med nyere OS.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis