Knast i gulv + hul i væg

Hej!

Jeg har et par ting i min lejlighed som jeg gerne vil fikse.

Første problem er en manglende knast i et trægulv. Jeg har heller ikke selve knasten, så en omgang trælim kan jeg ikke nøjes med. Er det muligt at gøre noget her, eller er det bare ærgerligt?.. I kan se problemet i den vedhæftede fil.

Andet problem er huller i væggen, som følge af brug af "10mm expandet rosett" i en tynd væg med hulrum.

Nogen der har noget input her?

/Stirner

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har vist glemt at vedhæfte det billede
men hvor stor en knast drejer det sig om i gulvet
Stirner.

Den vedhæftede fil mangler, så kan ikke se hvor stort problemet er, men køb et forsterner bor og et prop-bor i den størrelse der passer til at dække dit hul, og lim den i hullet, husk at vende åre-tegningen så det falder mest muligt sammen med dit gulv.

Hullet i din væg ja----- lad os nu se hvor-dan det ser ud, så kan vi jo vende til-bage til det.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej

En gammelkendt metode til udbedring af knaster er at smelte Shellak ned i hullet og efterbehandle med skarpt værktøj og sandpapir.

Du kan sikkert købe en stang hos nærmeste byggemarked.

Med hensyn til hullet i væggen kan du jo lege lidt med acrylfugemasse, men det vigtigste er at du har en maling der passer til det eksisterende (hvis der er malet), ellers skal hele væggen nok have en omgang.

Hov, skulle lige lure hvordan upload fungerer.

Her kommer billederne:

det knasthul er ikke større en det bedste vil være ar bruge noget plastiktræ , brug en mørk farve , så det ligner en knast igen
hullerne i væggen kan du ikke gøre ret meget andet end at fylde dem op med filler eller sandspartel
Annonce
Mange tak for svarene.

Mht knasten, så er der blevet nævnt shellak og plastiktræ. Hvilken en af mulighederne, tror i det er lettest at have med at gøre? For jeg har desværre stort set grunderfaring med denne type arbejde. Og er det noget med at fylde mellemrummet mellem brædderne op med en stang, og så applicere massen og lade den tørre. Og herefter slibe det lidt til?

Hullerne i væggen kan jeg se skal have noget acrylmasse eller filler, så den er mægtig.
hvis du ikke er vant til at arbejde med disse typer materialer , er det langt nemmest at bruge plastiktræ
til hullet i væggen er det filler eller sandspartel ,endelig ikke acrylmasse , det bliver aldrig pænt
Shellak giver klart det flotteste resultat og måden jeg lærte det på i min spinkle lærertid..., med ved ikke lige hvor det købes i dag, så ville nok lige forhøre mig på din lokale trælast.

Det rettes nemt til bagefter med et skarp stemmejern.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også