Jorden Rundt....

På denne side kan du følge den 16 årige australske pige Jessica Watson, der i sin pinkfarvede S&S (Sparkman and Stephens) 34 med navnet "Ella´s Pink Lady" vil prøve at blive den yngste der solo- og uden følgebåde sejler jorden rundt. Klik på billedet.



 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

På denne side kan du følge den 16 årige australske... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det ikke blive lidt kedsommeligt, for en ung rask kvinde, at sidde der helt alene ved rorpinden så længe?

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu sejler hun jo ikke hele strækket uden at komme i havn, og jeg er sikker på at der bliver festet igennem i de fleste havne hun når frem til. Efter sådan en uges tid, tror jeg kun det er godt at komme væk fra det hele !

Med hensyn til vagt på broen af andre skibe, for mange år siden ville jeg lige snuse til hvad det var for et liv på "søen"  Jeg havde fået et lukaf lige ved siden af styremaskinen så det var lidt svært at sove. Så om natten listede jeg op på broen for at snakke lidt med skipper der havde vagt, jeg fik en lang næse for broen var meneske tom skipper lå og snorkede i en køje bagerst i styrehuset / broen. Jeg blev bange og vækkede ham for jeg troede at han var faldet i søvn. Jeg fik en balle, jeg skulle ikke vække ham for skibet kunne sagtens sejle selv.
NÅ!!
Er der havne med jævne mellemrum tværs over Stillehavet m.fl. større vandansamlinger?
Mine største maritime oplevelser er turen Esbjerg-Harwich helst på Comodore

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej selvfølgelig ikke, men det gør som regel ikke ondt at være alene en måneds tid eller to, selvom der da har været dem der har taget varigt skade af det.
Jeg synes nu nok at hundevagten som kassernevagt, var umådelig kedelig!!
Sidder man der med rorpingen uge efter uge ganske overladt til sig selv og sine tanker, der måske primært kredser om den stak af rudekuverter der dukker op i ens postkasse der hjemme, kunne jeg forestille mig en smule tristesse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

God beretning fra din tid til søs, Håndværker. Men også lidt skræmmende

Jeg tror ikke hun keder sig. Der er jo en masse ting at lave ombord, når man sejler.
Derudover bager hun muffins osv. Det er da hyggeligt i 20-25 knobs vind

Er ikke sikker på jeg ville stå i kahytten og bage kager... ville nok sidde og kigge lidt på horisonten


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 07 nov 2009 13:03

Er ikke sikker på jeg ville stå i kahytten og bage kager... ville nok sidde og kigge lidt på horisonten



??? Efter havne med gode værtshuse?
Undskyld!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja den varede 48 timer !
Nu er der jo det ved den unge dame at hun jo er en "dame" og tænk lige på hvor mange timer en sådan ung dame kan bruge foran et spejl, ikke fordi jeg tror hun går så højt op i den slags. Men fordelen ved at sejle i en sejlbåd er jo bla. at der altid er noget der kan forbedres / repareres. En tamp der trænger til en ny takling, eller fortøjninger der trænger til en splejsning. Gennem gang af stående rig løbende rig o.s.v. måske noget der skal repareres på et sejl. Og så sidder hun jo ikke ved pinden i ret mange timer, i hendes tilfælde er det jo et stort rat. Der er naturligvis selvstyrer på til sådanne turer, de er for det meste mekaniske på den slags både, for ikke at bruge unødvendig strøm fra batterierne. Hun kan også knævre i tlf. lave navigation o.m.a.
I en sejlbåd kan man bare ikke kede sig
Ahhh ktm..... det skulle da være en elendig skude/skipper der ikke kunne byde på et glas rom

I den engelske Royal Navy var det faktisk tidligere en ret for mandskabet at de fik en tot rom, som var 1/8 pint om dagen. Rommen var fra caribien og på ca. 50 %.

Denne fantastiske tradition, blev desværre afskaffet fredag d. 31 juli 1970.

Personligt har jeg tænkt på at indføre denne tradition igen, på det gode skib "Ofelia" af Gyldendal, d. 31 juli 2010.



Håndværkeren... 48 timer er jo ikke så længe... hvor pokker sejlede I, da du vækkede skipper?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Som I kan forstå er det en sølle landkrabbe, der klåger!!
Jeg har aldrig ført kutter og kommer nok heller ikke til det, efter at have hørt og set en del til det store og ganske givet hyggelige arbejde det er at tumle disse sager.
Så er det nok nemmere for mig med de gamle biler osv.
Jeg har dog altid brun rom i skabet, men det alene gør mig næppe til sømand!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også