Dansegulv med lys i

Vi er ved at ombygge garagen til et stort tumlerum for ungerne, og dertil skal selvfølgelig være en scene til teater og shows.
Men så var det lige vi kom på den ide at det kunne være sjovt at lave den som et dansegulv med forskelligfarvet lys i.

Det kan købes færdigt, hvis man har tegnebogen i orden. Men det er da sjovere at lave selv, ik?

Så er det blot ideer vi mangler.

Umiddelbart er jeg selv ude i noget med en tyk akryl plade med lamper under, men det er jo sikkert ikke super sikkert.

Så tænkte vi på de der glas indbygningssten, men de holder nok ikke til at blive gået og hoppet på.

Andre gode ideer ?
Måske der er nogle lav det selv folk der rent faktisk selv har lavet et dansegulv med lys i ?

Jeg høre gerne fra dig

Hilsen Lotte
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu nok, at glasbyggesten skal holde. Man bruger dem jo også, når man lukker lyskasser. Så går folk jo rundt på dem.
Spørgsmålet er nok nærmere om man kan lave en konstruktion til dem, der er stærk nok, uden at bruge armeret beton.
Jeg tror såmænd nok at akrylpladen kan laves sikker bare den er tyk nok i forhold til størrelsen.
Lyder fedt!
Måske med en form for kontakt der bliver påvirket, så lyset tænder og slukker når man står på pladen!

Forleden fandt jeg denne side http://www.glas-direkt.dk/plexiglas.php?p_id=26 og de har lidt af hvert. Der findes selvfølgelig mange andre. Prøv google.

Hvis ikke pladerne er for store, tror jeg da sagtens de kan holde til lidt dans.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Knaldperle, du har nok ret i at det bliver svært med en solid konstruktion til de glas byggesten. Hælder også selv mest til en akrylplade.

Scenen/gulvet skal ikke være voldsomt stort. Jeg regner med omkring 120*70 +/-

Hehe ja det kunne være sjovt hvis den var trykfølsom eller hvad det kaldes, meeen dyrt. Det skal bare holdes på et rimelig niveau.

Tænker at en helt gennemsigtig akryl plade vil være kedelig og med tiden blive grim, man kan jo se lamper mv igennem, men måske kunne man slibe den med fint sandpapir på lyset der kom igennem blev mere mat men stadig kunne ses, og så det samtidig hindre at man kan se grimme ledninger.

Hvad har I så af ideer til lys under scenen ? Farvet lyskæde eller noget kraftigere ?

En farvet lyskæde kunne vel gøre det. Ellers kan man jo købe "diskotekslys" der ikke koster særlig meget.
F. eks: http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H18287
Det er med indbygget mikrofon, så det blinker i takt. Det var bare en hurtig søgning, så man kan sikkert få et eller andet, der passer endnu bedre.

du kan sagtens slibe noget akrylplade mat i overfladen, og hvis du bare får det i en ordentlig tykkelse kan det holde til meget, jeg har selv noget i 12-13 mm, og det tror jeg sgu dårligt jeg ville kunne knække med min kampvægt på 100 kilo :-)
Annonce
Ja jeg faldt også godt selv over disko lys, dog fra fætter br med 6 lamper til 200kr.

Men jeg tror også vi er ude i en konstruktion med en akrylplade. Måske et skelet af mdf med "rum" i. Et rum til hver kulørt farvet pære. På den måde vil det nok mest af alt komme til at ligne et rigtigt disko gulv :-)

Åh det bliver sejt ;-)
Måske er det mere mig der kommer til at bruge det frem for mine unger hihi
Det bliver rigtig sejt. Kunne du ikke poste med lidt billeder/erfaringer, når det er ved at være færdigt?
Vi er nemlig ved at ordne børneværelserne, og jeg tør vædde på at min datter ville syntes at det ville være en god idé.
Jo når det engang bliver lavet skal jeg nok poste nogle billeder. Der går nok lidt tid :-) Er netop ved at bygge et rum i garagen om og isolere mv.

Tror også det bliver et hit her i huset.

Hilsen Lotte

Det ser ellers voldsomt dyrt ud for en gør det selv type. Fin reklame ellers...


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis