God lille boremaskine

Skal ud og investere i en lille kompakt boremaskine/skruemaskine.

Hvad skal jeg købe?

Lige nu skal den kun bruges til lidt små opgaver i hjemmet, men senere skal den også bruges når jeg skal igang med at renovere mit hus fra A-Z Så det skal ikke være en "Bilka model"

Til de større bore/skrue opgaver bliver det en Makita BHP451


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med makita BDF450 - hvis du får den som løs enhed koster den ikke meget og bruger de samme batterier som BHP451.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Ja det kunne være et rigtig godt bud, men tror jeg skal have den i hånden for at bedømme størrelsen, for på billederne ser det ud til at man næsten lige så godt kan bruge BHP451 til opgaven.


 

bosch GDR 10.8V-LI 2 en lille"blå" bore-skruemaskine med borepatron.
den er alletiders til "ikea"møbler.!

den "ligger" godt i hånden og den har krafter som 12volts model. sådan ca.!
den kan trække en 7*80 mm. spånplade skruer. bor 10 mm. i stål.
lade tiden er 30 min. "det hville sige at den lade mere end du kan nå at bruge strømmen".!
der med følger to batteri 1.3amp. og "kuffert" med træbor sæt. metalbor sæt. og en bits sæt. og en ½ times lader.
Den ligender en som skal hjem til mig og bo, men det bliver nok mere en GSR 10,8 V-LI-2 

Tak for tippet.

 

så blive en GDR 14.4V-LI modellen den er også god i hånden og den kan trække karmskruer og bore 13 mm. i stål.
Annonce
Er mere på udkig efter en som er cirka samme størrelse som GSR 10,8 V-LI-2


 

okay. makita og hitaki og festool og fein og andre "proff"mærker.
og bland dem som har "lille"boremaskine.!
Enig med Hans Hansen, jeg er vildt imponeret over den blå Bosch han nævner. Jeg har en stor Makita på 12V, men den lille Bosch er næsten lige så stærk. Den er simpelthen genial til alle de småopgaver der altid opstår indendørs. Den ligger helt fantastisk i hånden, har LED-lys (vigtigere end man skulle tro) og en kvalitetspatron der holder boret godt fast. Havde tidligere en Metabo på 4,6 v - magen til skrammel - kunne knapt skrue en 4 cm lang skrue i.

Du vil helt sikkert få brug for en kraftigere maskine til større opgaver udendørs så en kombination med omtalte Bosch ligner et 'dream team'. Jeg kan også anbefale at købe den tilhørende LED lampe, den koster ca. 300 men er alle pengene værd. Og hvis du køber sættet har du allerede akku nr. 2 til formålet!
Som beskrevet før skal den også kun bruges til de små projekter i huset, de størrel opgaver skal min makita BHP451 på arbejde.

I første omgang blev det til en Makita BDF450 netop pga. samme batteri som BHP451, får jeg brug for en endnu mindre maskine bliver det sikkert GSR 10,8 V-LI-2

 

Køb makitas udgave af den lille bosch. den er langt stærkere/bedre.

Den eneste grund til at man skal købe så lille en maskine er at opgaven er let og man ønsker en lille og let maskine.
Selv om jeg købte min lille GSR 10,8 V-LI-2 Professional bruger jeg i 90% af tilfældene min GSB 36 V-LI Professional hvor den lille havde været alt rigeligt.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis