Trådløst netværk - Extender

Det kniber for mit trådløse netværk at nå hele huset rundt. Derfor har jeg købt en extender som burde hjælpe på dette.
Der er ikke megen hjælp at hente ved installationen, da den selv konfigurerer sig og finder netværk osv.
Den lyser i power og blinker fuldstændigt jævnt i wlan-lampen.
Men der er overhovedet ikke kommet nogen forbedring.
Den står nu, så den endda kan se den trådløse router ca. 15 m væk, men uden resultat.
De enkelte bærbare kan kun se det trådløse netværk uden at der er angivet en extender, men det går jeg ud fra er ok.
Er der noget der skal stilles på den trådløse router?
Bør extenderen vise på lyset når den modtager/sender?

På forhånd tak for eventuel hjælp.


Mvh. JørgenE
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du fortælle hvilken modeler du bruger ?? kunne ske det kunne hjælpe lidt

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Du skal normalt IKKE kunne se en repeater/extender/bridge når du logger på, bare dit netværk. Men hvis den er så transparant som du siger, kan det så ikke tænkes at den bare rammer det forkerte netværk (eks. din nabos) ?
Jeg har selv et gammel Dlink Acces Point jeg bruger til at udvidde mit netværk med ind imellem, det skal konfigureres, men virker på samme måde, måske har du selv noget gammelt hardware du kan konfigurere lidt på for at se om det måske skulle være her problemet ligger ?
Du kan evt. følge denne guide for at nulstille din TCP/IP. Eller gør følgende:

Tryk Start-knappen
Skriv "TCP" (uden anførselstegn)
Vælg "Vis netværksforbindelser"
Vælg dit netværk
Højreklik og vælg "Egenskaber"
Tryk "Konfigurer"-knappen
Under fanebladet "Avanceret" vælger du "Rate" og tjekker, at "Værdi" står til "Best Rate". Dette gør, at dit netkort udsender de stærkeste signaler for at opfange netværket.

Prøv se om en af disse tips ikke hjælper.

Mvh.
Kim

Sørg for at DWL-G710 er placeret mellem komputeren og routeren.

Opdater firmwaren hvis der findes en nyere version.

Tjek driverens versionsnummer. Download evt. den nyeste. V1.3 og derunder er fejlbehæftet.

Tjek at den trådløse adapter kommunikerer med DWL-G710 og ikke med routeren

Tjek at opsætningen i DWL-G710 svarer til beskrivelsen i hovedmanualen.

Som beskrevet i Quick Installation Guide er standard installationen relateret til andet kompatibelt D-Link AirPlus G hardware, så måske er det her problemerne opstår.

Prøv evt. at geninstallere, men denne gang med DWL-G710 forbundet med komputeren via kabel.

Følg evt. fejlfindingsproceduren i hovedmanualen.

Teknisk support og download:  D-link.dk

Mvh. Christian

Annonce
Tusinde tak for jeres meget informative indlæg.

Mht. at prøve med kabel direkte til computeren forstår jeg det ikke, for jeg har jo kun en udgang til netværk, og så "lærer" den vel ikke at finde routeren eller hvad? Nå, jeg prøver.

Jeg melder tilbage når jeg har prøvet forslagene.

Mvh. JørgenE
Den der extenderfunktion er proprietær på mange linksys, så det er ikke sikkert du får dem til at snakke sammen. - jeg tror det ikke..

Hvad er det for en router du bruger? - hvis den understøtter WDS, kan du bruge dette til at lave en repeater (såfremt du køber et AP eller en router mere der understøtter WDS)

/cs

Jeg er kommet så langt, at den linkede til routeren. Nu har jeg ændret til extenderen, og den kan den finde, men mangler så forbindelse til netværket.

Sjovt nok har min iPhone selv fundet extenderen og bruger den.

Jeg kan også se, at det regelmæssige blink på extenderen nu varierer, så der er kommet trafik på den. Men, det kniber at få min bærbare til gå på nettet via extenderen, så lige nu er jeg gået tilbage til direkte til routeren.

Da jeg også skal betjene kunder, bliver det sådan lidt forsøg med afbrydelser, bare så I ikke tror jeg nu har siddet i flere timer og knoklet

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis