hvordan er sikkerheds gitre?

hej alle, jeg er i øjeblikket i gang med at lave en analyserende undersøgelse af de sikkerhedsgitre som bruges til at sikre at ens børn ikke falder ned af trapperne, at hunden ikke går steder hen som den ikke skal, og lignende. derfor vil jeg gerne henvende mig til jer, da jeg gerne vil høre hvilke erfaringer man har med produktet, fx om man synes at de er besværlige at åbne, eller om de overhovedet kan udføre de opgaver som de er lavet til. jeg glæder mig meget til at høre om jeres erfaringer, på forhånd tak Andreas Hundevad Grønkjær
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grundlæggende findes der 2 typer. Dem er skrues i karmen og dem som sidder i spænd i karmen.

For enkle af dem der skal skrues mangler bundstykket, hvilket er en fordel hvis man vil undgå at falde over det forhøjede dørtrin.

Dem med skruer har også den fordel at de ikke "falde af" hvis man for skubbet for kraftigt til gitret. Hvis man har en stor hund kan det give problemer. Men de har selvfølgelig den ulempe at de laver huler i karmen, men nu er de fleste karme farvet hvide. Så er problemet jo til at overse.

Men ellers er det min erfaring da jeg købte at det er meget smag og behag og man syntes den ene er bedre end den anden. Jeg valgte en der ikke skulle skrues i, og jævnligt skal den skubbes på plads igen. Desuden er den relativ nem at åbne. Hvilket jo ikke er så smart med en udbryderkongen (barn 2 år) i familien.

Så jeg vil næste gang foretrække en der skal skrues i, og som er lidt svær at åbne (men det bliver jeg nu sikkert også træt af i længden).

Husk: Rigeligt med ølpauser.

tusinde tak for kommentaren. selve funktionen og sådan har jeg fint styr på, vil egentligt bare gerne høre hvilke erfaringer man har med forskellige former for gitre, og hva man mener der kan gøres bedre ved en anden model. men stadig, mange tak for kommentaren
Vi har 2 af modellen der skal sættes i spænd - dem der skal skrues fast duer ikke så godt på en gammel fritstående vindeltrappe i jern.

Det fungerer fint for os - og min holdning er at de skal være lidt besværlige at åbne - ellers lærer ungerne for hurtigt selv at kunne gøre det, man er ikke klar til at lege på en trappe et år efter man har lært at gå.


/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

har jern modellen fra IKEA, virker rigtigt godt, og så er den billig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis