Pilletransport......

Pilletransport..

Pillefyrsbrugere spørger ofte - hvordan får jeg flyttet pillerne fra A til B.....

Min løsning blev 3 gamle olietanke samlet til en stor. 1 x  1800L og 2 x 1200L

Til transport fra udhus til fyr, blev der brugt en 6m. 60mmØ. flexsnegl, måtte deles i to, da en lang ikke kunne holde.

Se filmen...   http://www.youtube.com/watch?v=dU9N1ghCGpU   

Besøg også www.fyrrum.dk    

Spørg gerne om et og andet.....

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Pilletransport.. Pillefyrsbrugere spørger ofte... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ahh - den var ski da svær at finde... Kører du rundt i sådan en fin bil???? jeg køre selv en 86 Patrol 86. helt som ny....
Sneglen i tanken....

Hvorfor står min tekst under billedet .. Hmm.. den var skrevet øverst .. troede jeg
Den lille tingest i bunden af tanken, er føleren der starter og stopper sneglen efter behov, udførlig beskrivelse af føleren ses her...
http://www.fyrrum.dk/viewtopic.php?...7e06c9cdaf

Mvh  Solesen.  

Du skal starte med at skrive din tekst, hvis den skal stå over billederne. Så kan du indsætte billeder og så igen skrive under, har jeg efterhånden fundet ud af.

Det må da være en specialfremstillet snegl, du har lavet.

Det anede mig at du var patruljefører! :-)

Med venlig hilsen
ktm

Fy.. ikke spøge
Sneglen.... fundet hos den lokale pro dukhandler.. i småstykker.. Alt er fundet hos produkthandlere på nær røret ind til fyret... Kan varmt anbefale at man besøger den lokale produkthandler - der findes rigtig mange fine sager. Havde jeg energi og tid kunne jag lave en enorm forretning ud af fundne ting hos produkthandleren...

Mvh  Solesen.  

Jeg bliver helt syg om hjertet, når jeg er på jernpladsen i Holbæk og til min skræk ser, hvilke guld-sager folk smider væk.

Sidst lå der en hel Range Rover undervogn med aksler komplet, men jeg havde ikke en chance for at få den med!

Var i dag på den kommunale genbrug og så en rigtig fin cykel i jernkassen, uden rust eller anden synlig dårligdom. Den blev lige kvast ned af rendegraveren, som de komprimerer kontainerindhold med!

Hvis jeg havde magt og plads, som jeg har agt, kunne jeg hurtigt fylde flere store pakhuse op med gode sager!

Med venlig hilsen
ktm

Man snakker energifrås - alle disse fine sager, som snilt kunne leve mange år endnu.....Eks.... Weberen som ikke blev solgt (ny)  skal nu sejles - måske til østen, smeltes, presses, trækkes, køres, med trucks op og ned et hav af gange, op til Danmark igen som ny model Weber til næste sæson... Bliver den nu ikke solgt, giver vi den lige turen igen og igen og igen.... Historien er rigtig. Weber der ikke bliver solgt som årets nyhed, får turen igen og igen ........ og igen.
Weberen var bare grebet ud af den blå luft - alt muligt andet får samme tur...

Mvh  Solesen.  

Annonce
Jeg tror man skal glemme at prøve at forstå alt det pis omkring energifråds osv. Det handler langt mere om tilfældige modepåhit og så skattepolitik, end det handler om fornuft.

F.eks. er der seriøse undersøgelser, der f.eks. viser at meget apropos, at f.eks. en Land Rover, der ofte har en levetid på 40-50 år belaster lang, langt mindre mindre end en moderne hybridbil, når alle aspekter tages med i beregningen. Især er det voldsomt belastende at fremstille en ny bil og kort efter bortskaffe samme. Den cyklus gentages måske 5-6 gange, hvor Land Roveren stadig lever og alene bruger lidt rigeligt brændstof.

Min samvittighed har det rigtig godt mht energifråds pga pillefyret, mine tudsegamle biler der kører ganske få tusinde km om året og al mulig anden genbrug.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg giver dig helt ret ......
Jeg ved ikke rigtigt den med pillefyret, om det er helt så grønt som man vil gøre det til. Jeg skrev engang den her....
http://www.fyrrum.dk/viewtopic.php?...04d125440f

Mvh  Solesen.  

Enig, men stadig tror jeg på, at pillerne er mindre skadelige en gode, gammeldags stenkul eller olie!
Det var lidt mere begribeligt, hvis man bearbejdede træet til piller her i landet.
I tilgift kunne man så effekttivisere brændeproduktionen, så dette ift pillerne lavteknologiske brændsel ikke var dyrere end piller.
Det er jo skrupskørt at fragte så meget rundt med så vældigt fyldende materialer.
Det må da i øvrigt være en opgave for 4x4 folket at hive kævler ud af skove. Det kunne der godt laves nogle sjove konkurrencer i !!!!

Med venlig hilsen
ktm

Så vil det nok ikke mere hedde 4x4 folkene men stamme folket...
Jo jeg tror da også på træ som brændsel, bare tåbeligt at fragte så meget rundt med det, og så kalde 100% miljøvenligt...

Mvh  Solesen.  

Finder du også alle dine snegle hos produkthandleren. Har ofte hørt flexsnegl nævnt som mulige løsninger, men har ikke set dem i praxis. Jeg kan se at du kører dem i kloakrør. Bruger du så vinkler af kloakrør når der skal flexes? Er det sådan en flexsnegl typisk anvendes eller har de normalt også et flexibel rør på? Er de dyre?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis