Vinduer fra Bauhaus?

Vi skal "over tid" have udskiftet vinduerne i vores hus fra 1988.

Når jeg siger over tid, er det fordi vi tager nogle vinduer ad gangen. Lige nu og her gælder det et sydvendt stuevindue, hvor rammen er meget medtaget af råd.

Vi har kig på  "fast karm/topstyret" forskellige steder. Senest har jeg kigget lidt på de vinduer de sælger i Bauhaus.

Er der nogen der har erfaring med deres vinduer? Jeg går ikke ud fra, at de er dansk produceret, men derimod tyske som så meget andre af deres varer.

mvh
Hassel
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hassel.

Kender ikke tyske vinduer/kvalitet, men det skulle undre mig meget om ikke tyskerne har en form for kontrol med kvaliteten på vinduer, lidt som den danske ( DVK)

Om ikke andet så  en fælles mærkning for vinduer/døre i EU regi en form for CE mærkning.

Prøv at se/forhør dig i bygge-markedet om dette.
Håber det kan være til lidt nytte.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det er danske Gunsti /3-top, der laver de vinduer jeg havde kig på - og at de er DVC mærket. :-)

Så lad mig ændre mit spørgsmål til, om der er nogen der har erfaring med Gunsti / 3-top?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kender Gunsti og er ikke imponeret kvalitet i den lave ende, men prisen er ikke derefter, generelt dyrer end feks. KPK vinduer og døre, og langt fra den samme kvalitet.

Har du tjekket hos Kipa, det er noget bedre kvalitet.

Ellers ville jeg da lige forhøre en lokal håndværker, om ikke du kunne købe nogle KPK partier gennem ham.

Ja jeg må give Koluda ret , det er dårlig kvalitet og ikke specielt billige.

og ja kontakt din håndværker ,KBK giver meget for pengene.

 

Tømreren


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis