Digital signatur

Jeg har nu ad 2 omgange forsøgt at installere digital signatur på min PC.
Det er en Acer 3500, formodentlig omkring 3-4 år gammel, med XP Home styresystem.

Tidligere forsøgte jeg, dengang det foregik gennem det utålelige TDC. Det gik af nu glemte grunde helt op i hat og briller.

Så er jeg for nylig gået igang via DanID og har fået koder og mail og startprocedure.

Når jeg åbner til deres startside, hvor man kommer ind i deres sikrede område, går min PC nærmest helt grassat og der kommer advarsler op om farligt angreb på min PC og når jeg klikker på advarslen og beroliger maskinen med at det er alt sammen OK, så lukker den programmet eller fryser og jeg kan næsten ikke komme nogen vegne. Nogle gange har jeg været nødt til at slukke den på kontakten og den vil hele tiden sende stribevis af fejlrapporter til Microsoft.
Jeg har skrevet mail til disse danID som man dog ikke svarer på efter 4 timer, ej heller 4 døgn.
Her i eftermiddag satte jeg mig så i en halv times tid og ventede på deres telefoniske hotline og en venlig herre kom så i tlf. og ville guide mig igennem vanskelighederne og jeg skulle nulstille nogle brugerinstillinger osv.
Det hjalp dog ikke en disse og den flinke mand mente, at jeg skulle afinstallere alt på PCen og geninstallere hele lortet, hvilket er helt umuligt for mig med mine totalt manglende evner ud i sådan diciplin, eller også skulle jeg købe en ny PC.

Kan det virkelig være rigtigt at en digital signatur er så brydsom at installere?
Og hvad fa'en gør jeg galt?

Håber nogen kan sætte mig lidt på sporet eller bekræfte at det ikke er "bare lige" for en IT-analfabet.

Med venlig hilsen
ktm

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også forsøgt et par gange her uden held, sjovt nok har jeg ellers aldrig haft problemer med digital signatur før, men den nye maskine her kører med VISTA også kommer alle problemerne....

Så har indtil nu bare opgivet det, og orker heller ikke en helt ny installation af windows, for at få dette til at lykkedes.

Så indtil videre står det bare på hold, til jeg skifter til win7 eller køber en helt ny maskine.

Hvis jeg var dig ville jeg formater din computter om tryk F10,så bliver din computter som da du købte den Husk at lægge vigtige medelser på en Extern Harddisk og billeder

Skrevet af Koludabyg på 21 okt 2009 22:54
Jeg har også forsøgt et par gange her uden held, sjovt nok har jeg ellers aldrig haft problemer med digital signatur før, men den nye maskine her kører med VISTA også kommer alle problemerne....

Så har indtil nu bare opgivet det, og orker heller ikke en helt ny installation af windows, for at få dette til at lykkedes.

Så indtil videre står det bare på hold, til jeg skifter til win7 eller køber en helt ny maskine.

NÅ, det lyder da helt utroligt!! 
Jeg forstod på den flinke mand, at det vist nok kun var mig, der var så dum og har så dårlig en maskine!

Som en for mig meget dårlig løsning, må jeg sikkert ty til at lave denne åndssvage signatur på min kones PC når hun får en ny, når det nye Windows 7 kommer op at køre. Men det er da en sløj og utilfredsstillende løsning.

Jeg tør heller ikke begynde med noget med at rydde hele maskinen. Dertil har jeg hørt om alt, alt for mange ulykker, bl.a. her på sitet!

Jeg hader alt det med: Hovsa, nå det havde jeg lige glemt, hovsa, hvad var nu det? Nå det var ikke så godt! osv osv osv hver gang nogen piller ved min computer. Det koster mig hver gang mange dages arbejde

Jeg håber dog, der er en her, der sidder inde med de vise sten!

Med venlig hilsen
ktm

Hej KTM
Hvilkentype digi sig. er det du vil installere ?
Er det en på en CD du har fået af kommunen ?
eller er det en på en USB nøgle - prøv lige at skrive det til mig - så skal jeg forsøge at hjælpe - HVIS jeg kan
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er noget jeg har rekvireret via mail til DanID, som de kalder sig.
Så har jeg fået en kode i et brev, som skulle tastes ind via et link som kom i mail fra DanID.
Her opstår kvalet så, idet min PC opfatter dette som en ondartet indtrængen, et X-objekt. Dette X-oblejt har jeg ved flere andre lejligheder oplevet uden at det har givet mig nogle særlige problemer, når jeg klikker OK på den advarsel der kommer op.
Det er så voldsom en reaktion, at min PC har været flere dage om at rekrerere sig og der er stadig særheder, som jeg bare lever med.
Jeg har ikke fået nogen CD eller USB-nøgle, men det kan da være at det var en bedre mulighed?????

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Hej
I vores kommune (Slagelse) kan man få digi sign. på en USB nøgle og det er den jeg kender og vil ikke gøre mig klog på det du oplever men spørg hos din kommune måske udleverer de også USB med digisign.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg må ringe til dem i morgen. Tak for tippet!

Med venlig hilsen
ktm

Den gik ikke her i pastoratet.
Den flinke dame på kommunen kiggede på mig, som om jeg just var faldet ned fra Mars og skyndte sig at få mig lempet ud af butikken!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis