Jeg har nu ad 2 omgange forsøgt at installere digital signatur på min PC.
Det er en Acer 3500, formodentlig omkring 3-4 år gammel, med XP Home styresystem.
Tidligere forsøgte jeg, dengang det foregik gennem det utålelige TDC. Det gik af nu glemte grunde helt op i hat og briller.
Så er jeg for nylig gået igang via DanID og har fået koder og mail og startprocedure.
Når jeg åbner til deres startside, hvor man kommer ind i deres sikrede område, går min PC nærmest helt grassat og der kommer advarsler op om farligt angreb på min PC og når jeg klikker på advarslen og beroliger maskinen med at det er alt sammen OK, så lukker den programmet eller fryser og jeg kan næsten ikke komme nogen vegne. Nogle gange har jeg været nødt til at slukke den på kontakten og den vil hele tiden sende stribevis af fejlrapporter til Microsoft.
Jeg har skrevet mail til disse danID som man dog ikke svarer på efter 4 timer, ej heller 4 døgn

.
Her i eftermiddag satte jeg mig så i en halv times tid og ventede på deres telefoniske hotline og en venlig herre kom så i tlf. og ville guide mig igennem vanskelighederne og jeg skulle nulstille nogle brugerinstillinger osv.
Det hjalp dog ikke en disse og den flinke mand mente, at jeg skulle afinstallere alt på PCen og geninstallere hele lortet, hvilket er helt umuligt for mig med mine totalt manglende evner ud i sådan diciplin, eller også skulle jeg købe en ny PC.
Kan det virkelig være rigtigt at en digital signatur er så brydsom at installere?
Og hvad fa'en gør jeg galt?
Håber nogen kan sætte mig lidt på sporet eller bekræfte at det ikke er "bare lige" for en IT-analfabet.