Rå betonvægge i lejlighed

Jeg har en ide om at have en hel væg i min stue, som skal stå i rå beton, mens reste er beklædt med glasfilt... -Det forudsætter selvfølgelig at der ikke er for mange grimme udspartlede huller i betonen, når jeg får rykket det nuværende tapet af.. Skal man tage nogle forholdsregler i den sammenhæng? Og bør man prime overfladen på en eller anden måde for at undgå utilsigtet patina, eller bør man fuldsprtle med mørtel?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil sige at du skal regne med at pudse væggen op efter du har fået tapetet af.
Du kan med fordel pudse op i fliselim med et pudsebræt. Vælg et med en halvhård skum på pudsefladen. Det har jeg bedst erfaring med. Det er hurtigt og nemt og giver en flot overflade. Når det er tørt ruller du væggen over med et tyndt lag forankringsgrunder. Det billige tynde blå fra Jem og fix er fint. Det tørrer klart op og giver godt spil i det pudsede.
Tak for det hurtige svar.

Men mister man ikke den "rå" beton-effekt ved at pudse det op med fliselimen?

Jeg er måske bange for at overfladen bliver for pæn og jævn, hvor jeg er mere til det rå/industrielle look...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan give den en gang støvbinder - en klar væske, der forhindrer "smulder" når man rører væggen. Bruges også f.x. til rå, patinerede murstensvægge.

Har set en væg, der havde fået klar lak (ikke mat). Gav en fantastisk effekt.

Er der mange huller og/eller gips-fyldninger, kan du jo banke dem ud og spartle dem med betonpuds eller lignende. Derefter evt. svumme hele væggen med en gang cement-vælling for at udligne farveforskelle (cement oprørt i vand - evt. hvid cement?) og støvbinder udenpå.


Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også