tabt i gearkasse

Undertegnede fyldte gearolie på min Skoda Felicia, da jeg satte drevet til speedometerkablet på plads faldt det lidt ud i siden og forsvandt ned i gearkassen, troede ikke at det sådan kunne falde igennen, prøvede både ved aftapningshullet med forskellige ting for at se om jeg kunne presse det den ene eller anden vej, men intet er lykkedes, er det nødvendigt at skille gearkassen fra, nogen siger at man bare kan køre videre da selve drrevet er af plastik og vil blive knust, andre siger at det er risikabelt+. Mit spørgsmål er nu om nogen har været ude for det sammee, og om nogen har en god ide til at får det ud,. På forhånd tak. VH Ib Danielsen Undertegnede fyldte gearolie på min Skoda Felicia, da jeg satte drevet til speedometerkablet på plads faldt det lidt ud i siden og forsvandt ned i gearkassen, troede ikke at det sådan kunne falde igennen, prøvede både ved aftapningshullet med forskellige ting for at se om jeg kunne presse det den ene eller anden vej, men intet er lykkedes, er det nødvendigt at skille gearkassen fra, nogen siger at man bare kan køre videre da selve drrevet er af plastik og vil blive knust, andre siger at det er risikabelt+. Mit spørgsmål er nu om nogen har været ude for det sammee, og om nogen har en god ide til at får det ud,. På forhånd tak. VH Ib DanielsenUndertegnede fyldte gearolie på min Skoda Felicia, da jeg satte drevet til speedometerkablet på plads faldt det lidt ud i siden og forsvandt ned i gearkassen, troede ikke at det sådan kunne falde igennen, prøvede både ved aftapningshullet med forskellige ting for at se om jeg kunne presse det den ene eller anden vej, men intet er lykkedes, er det nødvendigt at skille gearkassen fra, nogen siger at man bare kan køre videre da selve drrevet er af plastik og vil blive knust, andre siger at det er risikabelt+. Mit spørgsmål er nu om nogen har været ude for det sammee, og om nogen har en god ide til at får det ud,. På forhånd tak. VH Ib Danielsen Skift til fuld redigering
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da en gevaldig måde at skrive indlæg på!!

Jeg har ikke gode erfaringer med at se stort på fremmedlegemer inde i roterende mekanismer. Du kan være heldig at drevet kan lægge sig heldigt, men det kan lige så godt sætte sig meget uheldigt og eten blokere eller bukke vitale dele i gearkassen.
Hvis det lægger sig heldigt i første omgang, kan du når som helst risikere at det går løs, og gæt på hvornår balladen indtræffer!!

En helt igennem forbandet situation, men jeg ville vælge at tage fat om ondet ved roden med det samme.
Jeg forstår så ikke at det overhovedet kunne ske, men det kunne det altså.
Prøv dog at høre ved en Skoda mekaniker om han har et fif til at redde situationen.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis