Bliver smidt af netværket

Hej

Jeg har fået en bærbar pc mere til privaten. Jeg har en til arbejde og den kører problemfrit på min trådløse netværk derhjemme.
Den nye pc bliver rimelig tit smidt af det trådløse netværk hvis man ikke lige arbejder med det hele tiden (er online hele tiden). Jeg skal så gå ned i trådløs netværksforbindelse nederst til højre i værktøjsbjælken på skærmen og højreklikke, vælge "reparer" hvorefter den så slukker og tænder mit netværkskort og så virker det igen i en tid.
Kan dette skyldes min firewall som er nyindkøbt NORTON eller er det noget med dynamisk/fast IP-adresse.
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan evt. have noget med strømstyringen af pc'en at gøre... hvis den går i dvale, når du ikke arbejder på den, så vil den sikkert miste forbindelsen...

 Nybagt husejer med en masse planer og ideer - som jeg skal have lidt hjælp til at styre i mål :D

ja, så er det nok ikke det...

Har du prøvet et se om der er opdatering til din driver?

Og gør den det samme hvis du har kablet internet i maskinen?

Nogle professionelt opsatte maskiner - som din arbejds bærbar må antages at være - bruger ekstra software til at styre det trådløse netværk... evt. er der noget software til din private maskine du kan prøve med

- og har du sådan noget på - så kan du sætte det op til at det er Windows der styrer det istedet for det medfølgende software (det kan sommetider give problemer med den slags værktøjer)

- Du giver windows lov til a styre det på flg. måde:
- Højreklik på netværkssteder
- Højreklik på den trådløse forbindelse det drejer sig om
- Klik på fanen Avanceret
- Sæt flueben i feltet "Brug Windows til at konfigurere det trådløse netværk"

 Nybagt husejer med en masse planer og ideer - som jeg skal have lidt hjælp til at styre i mål :D

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis