"lysning" af aptering

Hejsa

Vi er blevet de glade ejere af en danboat 29.

Båden er i fin stand, men nede om læ skal den have den store tur.

Det nuværende træ bærer præg af tidens tand og er meget mørkt.

Vi havde forestillet os at afmontere alt vi kan, og så hygge os med det hjemme her i vinter, men hvordan griber vi det lettest an? Skal det slibes ned og lakeres/olieres op igen? Hvilke produkter vil i evt. anbefale at man bruger?

Evt. nogle gode ideer til dørken? pt. er det blot et par plader der ligger halv løst.

Lidt billeder af båden:

Hejsa Vi er blevet de glade ejere af en danboat... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er du lidt sent ude Bent, sidst der blev skrevet i denne tråd var oktober 2009 så jeg er sikker på at der forlængst er fundet en løsning.
Du kan altid se hvornår der sidst er skrevet i en tråd. Øverst til venstre står datoen for hvert indlæg.
Arg så ikke lige datoen!!
Håndværker ja jeg havde ikke lige set datoen og skide være med det, men jeg skrev nu også i første omgang bare, for at dele ud af min viden til andre der kigger forbi og det er alle tidspunkter jo gode til, særligt når den nye bådsæcon står for døren og det kribler i manges fingre for at komme igeng med noget at pudsle med.

Jeg vil gerne have lidt staldtips som håndværker til forskelligt for er hverken millionær eller født med en guldske, så ting jeg kan lave laver jeg selv og andre ting prøver jeg mig frem med.
Det har vi ellers Hans2tal til altså at finde gamle tråde og skrive i dem når han keder sig. Der er bare lige det at det er sjælden nogen går ind og ser på gamle tråde, hellere starte en ny tråd !!!!
Man smidder ikke gammelt vand ud før man har noget nyt når man er i en ørken, men jeg så bare helt tilfældigt, at der var nogle uløste ting der eller tvivlspørgsmål i tråden, så ville da lige afslutte den til glæde for andre der kunne bruge det til noget.
Det er jo også derfor at vi ikke alle køber nye både uden personlighed, som bayliners og andet lige fra fabrikken, for jeg holder på at oplevelserne sagtens kan være den samme, om man har en gammel båd med lidt historie igennem hænderne der har haft den, som en ny med det hele indkluderet sammen med prisen, der tit er for høj.
Uanset om trådene er år gamle eller helt nye, så er der andre der som mig støder på dem i ny og næ, så jeg havde bare lige noget at tilføje som et åndbart tæppe der ikke trevler og brugen af Bums som jeg nu har hørt det fra en gammel hånværker-min far. den næste der kigger forbi tilfældigt, kan måske bruge dettte, men jeg keder mig nu aldrig he he.

Mvh. Bent

Jeg vil gerne have lidt staldtips som håndværker til forskelligt for er hverken millionær eller født med en guldske, så ting jeg kan lave laver jeg selv og andre ting prøver jeg mig frem med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også