mazda 626 2.0 hurtigt!! (:

jeg har en Mazda 626 2.0 1997. som jeg lige har skiftet topstykke på... men da jeg er færdig og har sat det hele på, og skal til at starte bil... gider den ikke at starte. den klikker fint i startrelæ'et. men det er som starteren ikke tager fast. ;S man kan høre den også klikker og ligesom køre rundt.. men ikke tager fast i motoren ? er der nogle der kan hjælpe mig??

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at der er strøm nok på batteriet? Det lyder fuldstændigt som min, når den er ved at løbe tør for strøm.

Mvh. JørgenE
ja, batteriet er helt nyt og masser af strøm på. det var også min første tanke men nej :S

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Prøv at sætte den i 4 gear uden at slå tændingen til, og rok den så frem og tilbage.
Det hjælper, hvis den står for tand. Dvs. at 2 tænder mellem starter og motor rammer hinanden forkert.

Mvh. JørgenE
Hvad gik forud, siden du har skiftet topstykke?
Er det noget med at den har været kogt tør?
Sidder stemplerne evt. fast?
Kan du dreje motoren med håndkraft, evt. ved at rokke den som Jørgen E foreslår?

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
jørgenE. det vil jeg lige prøve...

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

ktm. toppakningen var gået og skulle skiftes.. ellers har motor'n det fint og kan drejes uden problemet

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

det er mere som starteren ik smutter ud ( eller hvad man skal sige ) og tager fast i motoren men køre rundt... kan det være noget startspærre eller noget :S

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Dvs. startmotoren trækker ikke motoren rundt? men kammer oven ad startkransen med en voldsom lyd? eller sker der bare slet ingen ting?
Er du sikker på at det tykke kabel ned til startmotoren er monteret ordentligt i begge ender?
Er stelkablet til motoren monteret ordentligt?

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg målt mig frem til at der ikke er strøm ned til startrelæet :S ellers er resten helt fint...

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis