puch maxi k - tun udstødning

Hej.

jeg har en Puch Maxi K der køre optimalt med Std. Udstødningen. Men da jeg monterede min Proma Lowboy tun udstødning kørte den ca. 5km i timen. jeg skruede lidt på tomgangsskruen, og det hjalp da lidt, men den kørte overhoved ikke optimalt. Jeg ved virkelig ikke hvad det skyldes. jeg har en 15mm Bing karbu og jeg ved det ikke er std cylinder og topstykke. jeg har siden sat den gamle std udstødning på, og så kører den glimrende igen, men vil virkelig gerne have min lowboy på er åben over for alle svar
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se nu er det sådan at en totakts motor er afhængig af en der til indrettet lydpotte, du kan altså ikke bare sætte hvad som helst på. Det hænger sammen med resonansen og tilbageslaget fra lydpotte og forrør at din motor kan yde det optimale uden at lide overlast.

V.h.  Håndværkeren
tak for svarene. prøver det med dysen
jeg lånte en 82 dyse af en af mine venner den accelerede godt men når den kommer op omkring de 25 går den ligesom lidt død.. ved nogen hvad det skyldes? måske en større/mindre dyse
jeg har prøvet at køre med protuna udstødning fra www.protuna.dk eller com.

på en suzuki samurai og den gav mere træk i toppen. af omdrejninger.!
og lidt mere i bundtræk. men den larmede lidt mere.!
men da den kom en lydpotte fra zyndap hvor at forrør var lavet lidt om.
og afstemt efter cylinder volummen. dermed "trambolin" effekt
som en billige "turbo" hvor over skydene gas bliver blæst tilbage
i cylinder inden stemblet lukker for udblæstporten.
og dermed mærkbaret mere træk og med iridium tændrør med kort gevind.
og kaburetor er den originale type. og den kørte rigtig godt og god benzin økonomi.
fra assens til odense og retur. på ca 2.5 ltr.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis