Overdækket terrasse/udestue ? Fundament m.m.

Vi skal til at bygge en ca 20 m2 overdækket terrasse på gårdspladsen i vores vinkelhus.
Målene bliver ca 5,5 x 4 meter - inkl karnap -som denne udestue....
http://www.vaerebro.dk/xl_iteminfo....&ItemId=13

Men : Hvor meget må man "inddække" en overdækket terrasse med glaspartier/døre m.m. før der er tale om en udestue ? Og er der forskel i ansøgningen til kommunen om dette ?

Taget skal være af "pvc"- er der nogen fordel ved at øbe det "dyre" fra f.eks Rias med heatstop ?

Konstruktionen bliver sat fast på 2 sider af det eksisterende hus. Er det så nok at sætte fundamentet på sokkelsten som denne :    ?         - Og hvor stor afstand skal der være imellem dem ?


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle spørgsmål kan du få besvaret på tek.forv. i din kommune, det har også noget med bolig-areal at gøre og dermed også beskatning ( BBR registeret)
Borgeren har pligt til at BBR attesten er opdateret. ( i modsat fald kan der så vidt jeg orienterret gives bøder )

Punkt-fundament skal ned i frost-fri dybde ( 0,9 m. )

Afstanden mellem disse afgøres af dit valg af hvilke materialer du bruger (styrke)

Ang. tag ved jeg ikke ret meget om, så her må en anden hjælpe dig lidt på vej.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Citat:

Alle spørgsmål kan du få besvaret på tek.forv. i din kommune, det har også noget med bolig-areal at gøre og dermed også beskatning ( BBR registeret)
Borgeren har pligt til at BBR attesten er opdateret. ( i modsat fald kan der så vidt jeg orienterret gives bøder )
Jeg har sendt en "Anmeldelse af byggearbejde" ind til kommunen -og har fået at vide der, at såfremt jeg ikke hører noget indenfor 14 dage kan jeg bare gå i gang. Men jeg har set nogle overdækkede terrasser der var dækket ind af glas - derfor mit spørgsmål om hvad forskellen er....

Er der andre der ved noget er jeg stadigvæk meget lydhør...;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nu er der så kommet en kvittering på byggeanmodningen, bebyggelsesprcenten for ejendommen er overskredet, men der er givet dispencatinon p.g.a. grunden størrelse.

Desværre har gigten så meget fat i mig i dette efterår at det ikke bliver et rent GDS projekt. :-(
Rammen - altså en udestue med karnap er stadigvæk den samme, men om der er det billigste at købe et færdigt sæt -og så hyre nogen til at gøre arbejdet -eller evt. bare bestille en tømrer og lukke øjnene og betale... Tja det er så lige spm lige for tiden...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis