Finde gamle E-mails

Ja. Jeg står lige og mangler en del vigtige mails som er forsvundet efter en opdatering/opgradering af konens computer.

Min kære kloige lillebror som står for stort set alt computer i familien, glemte fuldstændig at gemme både foretrukne, indbakke og adresser.

Kan det findes igen?

Konen er på nippet til at blive hysterisk, og I know nothing...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=recover+email&meta=

Har du formateret din PC?
Pas!!
Men jeg tror det ikke.
Der var problemer med XP og han lagde en ny ind. Ved ikke om man skal formatere eller noget. Men jeg tror nok der var noget med et C og et D drev...

Jeg er ikke så hård til det der computergejl:-(

Næstformanden

det lyder meget til at den er formateret og så er de væk :-S

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

http://www.espersen-glasius.dk

Det kommer lidt an på hvordan din lillebror har lagt den nye windows ind.

A. Er den lagt ind oveni den gamle så alle dine programmer stadig er der (uden de er geninstalleret)
B. Er Windows blot lagt ind igen så dine gamle kataloger og filer stadig er der - men du blot ikke fundet dem endnu ;-)
C. Er disken formateret
D. Er disk-partionen slettet og ny oprettet.

Du er nødt til at høre din lillebror ad, hvad han gjorde.
Annonce
Hvis du har været så uheldig IKKE at sætte flueben i "slet hentede mails" i postprogrammets indstillinger, vil der ligge en BackUp af alle dine mails på mailserveren.

Opstår der Windows problemer en anden gang, skal du først prøve at scanne de beskyttede systemfiler.
Åbn Kør og skriv sfc /scannow.
Manglende eller beskadigede systemfiler bliver geninstalleret fra installations-Cd'en, så den skal du selvfølgelig have parat. Det tager 10-15 minutter.

Hvis dette ikke hjælper, kan du foretage en reparations installering. Alle programindstillinger bibeholdes intakte, under forudsætning af at de forefindes intakte.

Intet er idiotsikret, heller ikke en reparation, men den efterfølgende tidsbesparelse hvor du ikke skal geninstallere samtlige programmer og justere deres individuelle indstillinger er et forsøg værd. Reparationen forløber som en almindelig installation.

Vigtigt: Tag ubetinget BackUp af WPA.DBL og WPA.BAK i system32 mappen. Filerne indeholder XP's aktiveringskoder. Filerne skal kopieres til system32 mappen efter endt installation.

Her findes en komplet beskrivelse af fremgangsmåden: http://michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Mvh. Christian

Jeg tror bare jeg ringer efter Bettebror... Kan simpelthen ikke få mig selv til at gå igang med det!

Lidt ligesom at sætte papirer iorden i mapperne eller isolere loftet. Der er ting som jeg gerne vil give både kaffe og øl for at slippe for;-)

Jeg vil prøve om han kan finde disse filer. Ellers er det bare ærgeligt. Og en gang imellem skal computeren vel også crashe. Det er den eneste måde at få slettet alt det lort man gemmer alle mulige steder...

Næstformanden

Helt i overensstemmelse med Murphys love, så er det jo ofte sådan med en PC, at såfremt man ved et uheld får slettet noget er det fuldstændig umuligt at gendanne.

Står man til gengæld i den situation, at man for tid og evighed ønsker at fjerne noget, som ikke skal kunne genskabes af andre, så tager det kun fem minutter for ungerne i børnehaven, der har overtaget den gamle computer, at gendanne bankoplysninger, passwords osv.  

Hvilket mail-program benytter du?

Hvis det er Outlook Express eller Outlook, så prøv at søge dit c-drev igennem for filer med efternavnet .PST.

Kører du Windows Mail (afløseren for Outlook Express, leveres med Vista), så søg efter en fil med navnet WindowsMail.MSMessageStore. Den ligger typisk i mappen C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\

Hvis du er heldig, er det dine gamle mails.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Afventer betterbror... Gider simpelthen ikke bøvle med det...

Næstformanden

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis