Ovenlys i 70'er hus, m. eternittag

Hejsa

Vi har købt et hus fra 1970, med eternittag. Det er med ganske almindelig hældning på taget, men jeg ved ikke lige hvor meget. Men som i mange andre huse fra dengang, er der en meget mørk og lang gang midt i huset.
Jeg tænkte på, om der findes nogle former for ovenlys til sådan en slags tag, for der er jo altid så mørkt i gangen?

Nogle der evt. har nogle links?

Mvh Lars
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Jamen det gør der da, de sælges under navnet Veloflex vinduer, og du kan næsten få hvilken størelse du ønsker dig. Med manuel eller elektrisk åbning af vinduet.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 19 okt 2009 19:03
Hej Lars.
Jamen det gør der da, de sælges under navnet Veloflex vinduer

V.h.  Håndværkeren

Hmm, jeg kender dem ikke, har du et link....

Velux laver f.eks en lys tunnel som føre dagslys ned i f.eks sådan gang... Se mere på velux's hjemmeside. Jeg mener at have læst et sted at en tunnel "grund pakke" koster små 3500,- så det er heller ikke gratis Men tilgengæld er det sikkert ligeså nem at montere som et alm. velux vindue.

Med venlig hilsen

Anders

Og det skal lige siges at en lystunnel er sindsygt effektiv, og når man tænker på den mere eller mindre fremover giver gratis lys 8-16 timer i døgnet, er det vel ikke den store udskrivning i forhold til en pærer det skulle brænde alle de timer...

Jamen sådan et par stykker vil jeg til at spare op til, det er da ligegodt noget af det smarteste jeg længe har set. Daglys er også meget bedre end lys fra en pære, og selvom der højt solskin, er der jo altid lige mørkt i sådan en træls gang.

Tusind tak for hjælpen endnu engang gutter! )

Mvh Lars
Selv i overskyet vejr vil du have glæde af den lystunnel, de er helt sikkert også med i planerne når jeg tegner mig et nyt hus...

Var så lidt.
Og så kan man jo få et daglys-kit til dem, så de om aften kan fungere som lamper. Det er skide smart synes jeg (undskyld sproget) og vi har da også et par steder hvor de ville være super at sætte i, men pengene skal jo lige være der

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis