Omdrejningstal på Excentersliber ?

Hvilken omdrejningstal skal man gå efter på en excentersliber ?
F.eks til fyldningsdøre ?

Mvh

Michal

Hvilken omdrejningstal skal man gå efter på en... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pas lidt på kanterne på dine døre, her er der man skal holde tungen lige i munden.
Fint med høvle-bænken, når du så er til freds med pudsningen giver du den en gang lin-olie, ved bare ikke om det skal være med eller uden tørstof, her ville jeg gerne selv hav et vink, så mon ikke der er en mulighed her på siden.
Men husk at klude vædet med lin-olie kan selv-antænde!!.
Men rondeller til excenter-sliberen-- ja der er jo Bilthema men kender ikke kvaliteten, har før købt V/Jem & Fix  billigt men vel-croen var ikke særlig god.
Aldi har også af og til papir til din maskine, men heller-ikke her kender jeg kvaliteten.
Med hensyn til sand-papir, du kan nogle gange købe ruller a' 50 m. v/HN til små penge, op-bevar dem på et varmt sted, så har du et udmærket slibe-papir.
Alternativet til dette er hvis du kender en møbel/fabrik el. lign. men det er nok ikke så san-synligt i/ved stor-byen, men har før fået nogle kasserede bånd for en skærv til kaffe-kassen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 20 okt 2009 19:27
Pas lidt på kanterne på dine døre, her er der man skal holde tungen lige i munden.
Fint med høvle-bænken, når du så er til freds med pudsningen giver du den en gang lin-olie, ved bare ikke om det skal være med eller uden tørstof, her ville jeg gerne selv hav et vink, så mon ikke der er en mulighed her på siden.
Men husk at klude vædet med lin-olie kan selv-antænde!!.
Men rondeller til excenter-sliberen-- ja der er jo Bilthema men kender ikke kvaliteten, har før købt V/Jem & Fix  billigt men vel-croen var ikke særlig god.
Aldi har også af og til papir til din maskine, men heller-ikke her kender jeg kvaliteten.
Med hensyn til sand-papir, du kan nogle gange købe ruller a' 50 m. v/HN til små penge, op-bevar dem på et varmt sted, så har du et udmærket slibe-papir.
Alternativet til dette er hvis du kender en møbel/fabrik el. lign. men det er nok ikke så san-synligt i/ved stor-byen, men har før fået nogle kasserede bånd for en skærv til kaffe-kassen.

M.vh. maskinsnedker.


Nu skriver du " sand-papir ruller a' 50 m i HN" Skære du så dem ud så de passer til din excentersliber i ø125mm ?

Mvh

Michal

Det var fint hvis det var muligt. Rullerne er jo også bare 100 mm. brede, så er vist udelukket.
Men så er der jo og-så velcroen (den stive del)
den bløde del hedder astrican har jeg fået at vide på et tids-punkt.
Nej jeg tænkte nok på sandpapir generelt. ( Ryste-pudser ) tanke-flugt undskyld. tænkte vist i økonomi. (sorry)
Men kunne måske tage gummi-stykket med velcro af og bruge kontaktlim, men dette er jo meget om-stændigt, og nok ikke aktuelt.
Har en stød-skive (stål-rondel Ø 150 mm jeg har limet med kon-taktlim)
her har jeg nogle store ark til dette. Billigere end de selv-klæbende.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nå ja de er jo kun 100mm
Sætter du så papir fast på din stål-rondel med kontaktlim?
Eller har jeg forstået det forkert?

Og laver du suger huller også?
Kunne du evt uploade et billede af den et sted, eller mail et til mig?

Mvh

Michal

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis