Omdrejningstal på Excentersliber ?

Hvilken omdrejningstal skal man gå efter på en excentersliber ?
F.eks til fyldningsdøre ?

Mvh

Michal

Hvilken omdrejningstal skal man gå efter på en... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Boshen er jo også den som ligger midt i mellem prismæssigt.
Har aldrig prøvet at bruge min på plast, så der må jeg melde pas.

Og igen hastigheden kan du fornemme, hvilken der passer bedst til dit brug.
Ja der er vari. svingn. fra 6-11000 på min Power Super fra Jem & Fix

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det var så lidt, skulle det være en anden gang.
God arbejds-lyst.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skal du bruge den så meget så kig lige hvad en blå bosch eller makita koster. jeg købte en makita bo5021 ved carl ras messen til en latterligt lav pris. (450kr + moms). så man kan af og til falde over nogle ok tilbud.

Jacob
Tak Jacob.
Har lige kigget på Carl Ras hjemmeside. Og kan ikke finde nogle Excentersliber under Makita.

Mvh

Michal

Annonce
Jeg har en Festool m. ETS-125 mm skiver, den vejer 1.1kg , den passer kun Festool skiver, som til gengæld er yderst effektive, og hvis effektivitet øges betragteligt, hvis der tilsluttes en støvsuger. Den er ikke beregnet til det helt grove arbejde. Dertil har jeg en Rotex-125 som bruger samme skiver, og som virkelig ta'r ved. Derudover har jeg en blå Bosh, jeg aldrig bruger, men den er også yderst effektiv. Også 125 skiver, som er anderledes og, som alle andres, undtaget Festools. Billige maskiner er bedst til at få hånden til at snurre, men ikke så gode til at slibe. Og når man roder lidt med træbåde, er det rarest når tingene virker efter hensigten, slibning er jo ikke specielt sjovt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 19 okt 2009 23:33
Jeg har en Festool m. ETS-125 mm skiver, den vejer 1.1kg , den passer kun Festool skiver, som til gengæld er yderst effektive, og hvis effektivitet øges betragteligt, hvis der tilsluttes en støvsuger. Den er ikke beregnet til det helt grove arbejde. Dertil har jeg en Rotex-125 som bruger samme skiver, og som virkelig ta'r ved. Derudover har jeg en blå Bosh, jeg aldrig bruger, men den er også yderst effektiv. Også 125 skiver, som er anderledes og, som alle andres, undtaget Festools. Billige maskiner er bedst til at få hånden til at snurre, men ikke så gode til at slibe. Og når man roder lidt med træbåde, er det rarest når tingene virker efter hensigten, slibning er jo ikke specielt sjovt.
Hvad vejer din Rotex 125mm ?
Den  Festo jeg har kigget på er en RO 150 FEQ. Den vejer 2,3
Grunden til jeg kiggede på var at den kunne købes billigt, da det er salg fra konkurs ramt gulvslibningsvirksomhed.

Men tror 2,3kg bliver for meget. Og så bruger den 150mm skiver.

Måske du vil sælge den blå bosch ?
Send mig en PM hvis du vil.


Mvh

Michal

Hej, Gør det selv har lige test excenterslibere. De tester Bosch som Godt køb. Det gjorde de også i 2007. Jeg har også en sådan, med variabel hastighed, så kan du regulere hastigheden til opgaven. I brugsforvirringen står hvilken hastighed du skal bruge til hvilke materialer. Køb en i plastikkassen hvor der også er plads til slibepapir. Det er ikke smart med en papkasse hvor det hele ligger løst. De koster imellem 500 og 1000 kr. Har også haft en billlig, det er noget skidt. Hvis du skal slibe fyldningsdøre skulle du måske også overveje en trekantsliber. Den er god til hjørner og små flader. Igen er Bosch et godt køb.
Skrevet af bankmand på 20 okt 2009 09:33
Hej, Gør det selv har lige test excenterslibere. De tester Bosch som Godt køb. Det gjorde de også i 2007. Jeg har også en sådan, med variabel hastighed, så kan du regulere hastigheden til opgaven. I brugsforvirringen står hvilken hastighed du skal bruge til hvilke materialer. Køb en i plastikkassen hvor der også er plads til slibepapir. Det er ikke smart med en papkasse hvor det hele ligger løst. De koster imellem 500 og 1000 kr. Har også haft en billlig, det er noget skidt. Hvis du skal slibe fyldningsdøre skulle du måske også overveje en trekantsliber. Den er god til hjørner og små flader. Igen er Bosch et godt køb.

Tak for dit input.
Det bliver nok også en Bosch Pex 270 AE medmindre jeg får et godt tilbud på en brugt maskine.

Hvor fint sandpapir kan man få til en Excentersliber, er det K180, K220 eller hvad ?
Hvor køber i jeres?
Og skal man tager det papir hvor der er en masse huller i, eller skal det være det uden?

Mvh

Michal

Du kan få papir fra korn 40 til miminum 240 vil jeg mene. Jeg bruger primært 80 og 120. Købes i Bauhaus eller Harald Nyborg. Overvej om du skal slibe meget, så vil det være en fordel med en lidt større maskine, med et ordentligt håndtag foran. Eksempelvis en PEX 400. Den koster godt nok 900 kr. (FOG trælast).  Men er klart bedre at holde på.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis