Stå fast på våd glasfiberbåd!

I lørdags var jeg så uheldig, at falde fra ruffet og ned i cockpittet på min sejlbåd.
Der lå en smule vand på det skridsikre felt på cockpitkarmen, og smask, så fløj jeg på hovedet ned i cockpittet. Sidder nu med en kvæstet arm og et kvæstet lårben.

Nå, men til sagen...det vil jeg naturligvis gerne undgå at opleve igen.

Hvilken slags fodtøj kan I herinde anbefale, når man gerne vil stå fast på vådt glasfiber?

Og det behøver jo ikke koste en formue, vel

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På min forrige båd havde jeg også sådanne glatte steder og jeg satte altid 3M skridsikker tape der, fordi jeg engang var lige ved at lave samme nummer, men fik heldigvis fat i bomme.
Næsten alle sejlersko med blød sål.. og så skift de dumme lædersnørrebånd ud med alm. der ikke kan gå op.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Golf sko...
ej. giv det noget maling og drys sand på. giv det så et tyndt lag maning og din overflade er blevet dejlig ru. så har du en chance for at stå fast.

Jacob
Jeg syntes det er synd at male på gelcoat.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Egentlig er der et "skridsikkert" flet, der hvor jeg satte foden, da det gik galt.
Derfor formoder jeg, at jeg bare havde det forkerte fodtøj på.

Det med skridsikkert tape tiltaler mig en del, men det er vist ikke nemt at sætte fast på sådan nogle små spidser der er i det skridsikre felt, eller tager jeg fejl?

Maling løsningen med sand, tror jeg ville virke fint, har set det anvendt før, men er nu heller ikke meget for at begynder at male på gelcoaten.

Jeg tror løsningen bliver et par bløde sejlersko... de der HH som er vist tidligere i tråden ser da pæne/neutrale ud, så dem kunne det da godt blive.

Tak for hjælpen...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også