Opvaskemaskine - tager ikke vand ind

Jeg har en Zanussi DW6714 opvaskemaskine, der efter en flytning ikke længere tager vand ind.

Ved start af maskinen bruger den det første minuts tid eller to på at lave en del lyde, som jeg ikke kan identificere (den forsøger måske at tømme maskinen for vandrester). Herefter går den over i en konstant summen.

Jeg har kigget på overløbssikringen (en skive flamingo der kan ramme en kontakt), og det er ikke her problemet ligger.

Jeg har også haft kigget på magnetventilen (der sad lige ved indgangen til tilløbsslangen), og den virkede fint uden for opvaskemaskinen. Hvis man forsøger at sætte strøm til magnetventillen mens den er installeret i maskinen og maskinen er slukket, så kommer den samme summende lyd som tidligere. - men altså stadig ingen vand!

Har I nogle forslag til hvad man skal kigge på? Hvor kan vandet blive blokeret?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det er helt klart din magnet ventil det er galt med, og det er den der står og brummer fordi den ikke kan aktivere sig selv. Sæt en ny i og problemet skulle være løst.

V.h.  Håndværkeren
Jamen det er helt klart din magnet ventil det er galt med, og det er den der står og brummer fordi den ikke kan aktivere sig selv. Sæt en ny i og problemet skulle være løst.


Synes bare det er mærkeligt hvis det skulle være magnetventillen, når den virkede fint da jeg prøvede den over håndvasken. Den kunne sagtens åbne for vandet, når der blev tilsluttet strøm.

Så jeg ville tro, at det er i næste "trin" at problemet opstår. Men du tror stadig det er magnetventilen?
Det kunne jo tænkes at den klemmer når den er monteret, der skal ikke meget skævhed til før den klemmer. Har du tjekket at der overhovedet kommer vand frem til ventilen ude fra ?
Der kommer vand til ventilen. Vandet er tilsluttet, og ingen problemer med filtre.
Det smarteste er nok at erkende sit nederlag, og undgå at bruge endnu mere tid på død maskine.
Skrevet af teltmus på 19 okt 2009 19:06
Det smarteste er nok at erkende sit nederlag, og undgå at bruge endnu mere tid på død maskine.
Ja det var det jeg kom frem til, for så dyre er en en "ny" brugt heller ikke
Den der lige er røget ud, kostede en vovse.

Holdt et øjeblik...

Min opvaskemaskine lavede noget lignende.

Jeg bøvlede længe med den, og så viste det sig, ved at jeg snød og læste brugsanvisningen, at hvis maskinen har været stoppet midt i et program, og strømmen derefter er taget fra den, at så skulle man lave en slags re-set kombination med nogle af programknapperne, så ville den virke igen

Jeg gjorde som beskrevet...og vupti den har virket lige siden...

Måske er der sådan en funktion på din også?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis