for høj tryk i vandbeholder til køler!

Hej jeg har jo skiftet motor i en 306 for min forældre, men nu viser det sig, at når han tager påfyldningslågget til køleren af (beholderen) står der kølervand ud. Det er altså dagen efter at den har været ude at køre. Dvs at der er for meget tryk i beholderen. Under kørsel er temperaturen helt normal uden nogen udsving. Giver også fint varme inde i bilen..uden kolde perioder....

Det skal nævnes  at jeg har sat en anden studs på til termostathuset og derfor også en anden model termostat. ( den gamle studs var revnet ), og derfor kan det godt være det ikke er den rigtige termostat jeg har fået sat i.  Det kunne måske godt være fra en 205.

Har I et bud på ovenstående problemstilling......
mvh
alte

<p>&#160;</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mister den vand, hvis man holder nallerne fra systemet i flere dage?
Hvis ja, ved du godt, hvad der er i vejen!

Med venlig hilsen
ktm

nu ved jeg ikke lige hvilken kølersystem den bruger , men mange biler har et tryksystem , og så er det helt normalt , det gør vores biler også

Det er jo forholdsvis simpelt:

Hvis alt fungerer normalt, så bed ham om, at holde fingrene væk fra ekspansionstanken.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej, nej den bruger ikke noget vand og slet ingen olie så det er nok det med nallerne vi må ind på. Motoren har kun kørt 66000, så den burde jo da heller ikke fejle noget selvom jeg har hørt nogle af 306erne har det med at smide toppakningen, men er det ikke de ældre, det tror jeg det er.

Jeg troede bare ikke at den ville kunne holde så meget tryk ekspansionstanken til dagen efter!! men tak for de hurtige svar, nu kan jeg så rolig ringe til min forældre igen, måske endda komme ud til en kop kaffe igen HI..
tak for hjælpen
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Så tror jeg, du skal nøjes med at nyde en kop kaffe, evt, med blødt brød til!!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
at den holder trykket så længe viser jo kun at dut kølersystem er helt tæt , så det er faktisk et godt tegn
Det var da godt at det er en godt tegn, jeg tror også det er lykkes mig at overbevise mine forældreom at den er i orden. Tak for snakkken til jer alle.
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis