trådløs netværk

Hejsa

Jeg er interesseret i at etablere et trådløs netværk i min bolig der består af kælder, stue etage og første sal.
Jeg har tidligeret forsøgt mig med en trådløs router der var placeret under en seng på første sal, og det var bestemt ikke en driftsikker løsning. Hvis jeg skal forsøge mig igen, skal det være 100% driftsikker.
Jeg vil gerne have routeren i kælderen hvor min fiber forbindelse kommer ind. Jeg havde derfor forestillet mig, at hvis man kunne få en trådløs router hvorfra der så kunne trækkes et eller flere antennekabler op i stuen og andre centrale rum (2-3 stykker) og der så kunne sidde en lille diskret antenne på væggen.
Jeg er ved at modernisere hele hytte, så jeg har alle muligheder for at få det trukket nu.

er det noget der kan laves, og vil det i givet fald virke?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv valgt at fræse netværkskabler ind i væggene. Herfra kan man så diskret placere en wireless bridge hvis man også gerne vil have wireless. Ulempen ved at vælge den kablede løsning er jo at man så også skal til at have sig en stor hub/switch. Men kan/vil man det, så syntes jeg selv det er praktisk at have kablet net. Det er driftsstabilt, sikkert, hurtigt, og enkelt, men tager så lige 100 gange længere tid at lave.

Hvis du vil nøjes med ET wireless access point, så bør du nok placere det tættest på hvor du bruger det mest, plus hvis du skal igennem etager ol. så bør du også vælge noget 802.11n protokol baseret hardware. Det vil ikke hjælpe dig med en stærkere antenne, da du i givet fald også skal have en stærkere antenne på din modtager/PC.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis