Varmeveksler contra varmtvandsbeholder

Hejsa!
Vi har netop overtaget et (nu tidligere 2-families) hus i Odense. Der er en masse at lave ved sådan et hus fra først i halvtredserne. Især når der er blevet lavet en hulens masse dejligt amatør-fusk gennem tiderne af den forrige ejer. Uisolerede rør i stor stor stil, strenge på kryds og tværs af diverse etager for at køre returvarmen gennem ekstra radiatorer osv. Og så er der en masse andet vedr. vand-, varme- og elinstallationerne. Kort sagt har vedkommende ikke manglet fantasi under "renoveringerne".
Nå men lad det ligge, i kælderen står der en 200 ltr. Metrovandvarmer fra 1990 og en tilsvarende der nok er 30-40 år gammel. Når vi nu skal til at ændre på diverse rørføringer, kunne jeg godt tænke mig at udskifte disse to beholdere.

Nu er mit spørgsmål så, hvad skal jeg vælge:
????Varmtvandsbeholder eller varmeveksler????

Hustanden består af 2 voksne og 3 børn.
Huset er i tre plan, alle plan bliver brugt, huset er fordelt på 84 m2 i kælder og 84 m2 i stueplan samt 75 m2. på førstesal.
I kælderen er der opvarmning via riadator
I stueplan er der opvarmning via radiator, køkken samt brusebadeværelse (master-badeværelse)
På førstesalen er der opvarmning via radiator, brusebadeværelse. Køkkenet på førstesalen er ved at blive nedtaget.
Huset bliver forsynet med fjernvarme.

Vi vil senere integrere vedvarende energikilder som suplement til el og varmeforsyningen.

Med venlig hilsen
Kim
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge en varmeveksler, ud fra den betragtning at der får du varmt vand her og nu, til gengæld bruger du ikke noget når der ikke er behov for det. En varmvands beholder skal vandet vedligeholdes varm i, d.v.s. der bliver brugt en del mere varm vand for at holde den vedlige.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis