Er dobbelt dampspærrer tilladt ved etageadskillelse..?

Har et koldt rum på 1.salen med direkte træk under gulvet. I stueetagen er der loft med dampspærrer. Hvordan bygger jeg 1. salen til varmt:

Rød streg er dampspærrer, gul er isolering.

Forslag 1: Er det muligt at fjerne gulvet på 1. salen, og fylde op med isolering så mellemrummet mellem Stue loft og 1. salen er fyldt helt ud, og så sætte dampspærrer lige under det nye gulvspån på 1.salen, og samle det hele så 1.salen bliver et lukket damptæt rum.

Forslag 2. Forbinde hver side af dampspærrer på 1. salen med dampspærrer på stue loftet, så stuens lofts dampspærrer lukker 1. salen... men hvordan med kold og varm side af dampspærrer osv... og hvor meget isolering.

Forslag 3. Kan man glemme dampspærren og blot fylde op med isolering i mellemrummet så der ikke er direkte træk.

Mvh
Kim Mortensen

Har et koldt rum på 1.salen med direkte træk under... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nemlig, husk dog at damspærren i venstre side, skal lægges på den varme side, altså over bjælkelaget, og ikke under.
ok Takker,

Det lyder som noget der skal laves når gulvet skal tages op på 1. salen.

Hvor mange mm isolering vil du anbefale under gulvet i den venstre side der hænger ud over den overdækkede teresse.. Skal se om jeg bliver nødt til at hæve gulvet.

Mvh
Kim Mortensen.
Min. 250 mm men er det et mindre stykke, og skal gulvet hæves for at give plads til isoleringen, ville jeg nok hellere kompensere form den mindre isolering et andet sted.
Takker for hjælpen,

I har givet mig nogle ting at tænke over og undersøge med projektet. Vigtigst er bare at der ikke kommer problemer med fugt osv.

Tror jeg skærer nogle kvardrater ud af gulvet i venstre side så jeg kan se hvordan det ser ud. Nedenfra (under udhænget) kan man kikke op gennem nogle pynte brædder, og der kan jeg se det der ligner undertags materiale, så jeg regner med der ligger isolering mellem dette undertags materiale og gulvet på 1. salen..

Mvh
Kim Mortensen
Det er sikkert vindpap du kan se, det forhindrer at det ikke blæser med kold luft op igennem din isolering.
Meget muligt, Det vil jeg kikke nærmere på, og opdatere min 3D model af huset for bedre overblik...

Takker,

Mvh
Kim Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis