Er den CO2 svejser god? Uden brug af CO2 flaske.

Er der nogle som kender den
CO2-svejser 130 amp.

Tænkte på hvad man vil kunne svejse med den?

Mvh

Michal

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter hvad jeg har hørt, svejser de udmærket, men tråden er vidst temmelig dyr.

Jeg ville hellere vælge en brugt co2 svejser.

Mvh Thomas Hansen

den er udmærket hvis du kun svejser lidt , ellers bliver den alt for dyr i brug
og er det en af de små billige maskiner fra HN skal du ikke regne med at den kan klare ret meget mere end en karoseriplade og den tåler heller ikke ret meget , men er du forsigtig med den kan den godt klare de små hobbyopgaver
er det en af de lidt dyre modeller er den udmærket at svejse med , men stadig for lille hvis det er tykkere plade end karoseriplade
skal den bruges jævnligt kan det godt betale sig at købe en af de bedre maskiner og indvestere i en co2 flaske
Hej.

Den er godt nok billig, men der er sammenhæng mellem pris og kvalitet, så jeg ville ikke købe den.
Kender ikke den pågældende model, men tvivler på at den har ret meget "overskud" til svejsning i længere tid, og den har også kun meget begrænset indstillingsmuligheder mht strømstyrke.

Ville nok ofre lidt mere på en svejsemaskine.


Mvh
Sømanden.
Selve svejse teknikken er noget af det bedste. det kaldes også for turbotråd nogle steder. man kan svejse "alt" med den teknik. rustfrit, alu osv. det er i virkligheden blot en moderne udgave af en elektrode svejser hvor man har fyldt alle de sjove kemikalier ind i tråden istedet for uden på elektroden. Men den er for billig til at jeg vil tro på at den virker efter 50 timers brug.

Jacob
Hej
Den er udemærket til mindre opgaver og den er nem at have med rundt og kører på 220 volt.
Men tråden sviner og sprutter utrolig meget !. Der er altid en del afpudsning / slibning når man har svejset.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe - ja - jeg har selv een :-)

Vangsoe
Annonce
Ja hvad forventer man,,,,
Jeg har selv en af slagsen og må indrømme at det er noget af det bedre jeg har på værkstedet. Det skal forståes på den måde, at jeg både har en "rigtig" CO2, elektrodeanlæg og autogen. Men til alle de små opgaver og faktisk også lidt tykkere gods, ja der er det nu den lille der bliver slæbt frem. Den klarer det ganske kanon, størrelsen taget i betragtning, også selvom tråden er noget mere kostbar end en den traditionelle tråd. Men der er jo også puttet en god blanding af diverse vitaminer i den.
Min genbo der ellers er uddannet bliktud, hvilket han også lever af til daglig, ja han låner den altså temmeligt tit til lidt småopgaver.

Men det er jo lidt med hvad man forventer for prisen,,,,

Jeg er ganske godt tilfreds med købet og glad for min lomme-svejser

Venlig hilsen
Kim
Og et lille P.S. til Vangsoe
Jeg har altså ikke oplevet det vilde efterarbejde pga. sprutning osv., kun i starten. Men efter at have smurt systemet igennem med lidt spray og fundet den rigtige trådhastighed, ja så har den fremført og brændt upåklageligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis