reparation af migatronic svejser på Sjælland

Hej er der nogen der har en ide om hvor man kan få rep. sin svejser?
Det er en migatronic automig 185 hvor trådhjulet ikke kører og co2 ventilen gør nogle mærkelige ting!
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du undersøgt trådtrækket til svejsetråden. og kigget på "ventilen"

"ventilen" måske skal den udskiftes til en ny.!(redusions ventilen med to"manometer ur".?
nej det er ikke reductionsventilen men den lille ventil der sidder under trådføringen den åbner kun for gassen periodisk!
trådtrækket kører ikke selvom jeg har fjernet trykspolen
så kan det være at den skal renses eller en ny.! (ventilen)
kan den gøre at resten af svejseværket ikke kører?
tjek aller først slangen , et sikkert tegn på slangevrøvl  er magnetventilen står klikker

prøv evt at dreje/bukke/hive i slangen mens knappen holdes inde
eller afmonter slangen og forbind de 2 blanke kontakt punkter i stikket på værket med en stump svejsetråd

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

slangen prøvede jeg at skifte til en helt ny i eftermiddags men stadig det samme! maskinen står og summer når man trykker på kontakten men der er ikke andet der rør sig! det lyder som om at den summen kommer nede bag de 3 spoler der ligger nederst i værket nå jeg tager motor pladen af!
Har du skiftet strøm stikket fornyligt, eller bruger du et andet kraft udtag end du plejer ?

Det lyder næsten som om der er byttet om på en fase og en nul.. Jeg oplevede det samme, da jeg skulle tilslutte mit ny indkøbte svejseapperat. Der manglede en fase, også stod den bare og brummede.

Mvh Thomas Hansen

nu du siger det får jeg en mistanke om at ledningen er defekt! ledningerne skulle sidde rigtigt i stikket jeg satte således: blå i N, Brun i L1, sort i L2 har også prøvet sort i L3 og så selvfølgelig gul/grøn i jord
Og så den man sidst af alt husker at tjekke: Er der knas på alle 3 faser? Der kunne jo være gået en sikring i gruppen!
De gange jeg har haft lignende kvaler, har det hver gang skyldtes svigt i strømmen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis