Bil vil ikke

Jeg skriver her inde igen da jeg har fået et andet problem... min bil har svært ved at starte og når den endelig kommer igang og man kommer ud og kører har den meget svært ved at holde sig igang....... er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt... har fået at vide at det ikke er benzin pumpen for så ville jeg slet ikke kunne få bilen igang.

Det skal lige siges at bilen hopper når man kommer op i fart fordi den skal accelerer mere
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skulle uddybe lidt hvliken bil det drejer sig om. Mærke, model, årgang osv.. ellers bliver det skud i tågen du får.
lyder som kaboratoris , den kommer typisk med de temperature vi har lige for tiden
priv at komme noget kaburatorsprit i de næste par gange du tanker , der er en ret god chance for at det hjælper
brug 1 L til en tankfuld benzin

På en FIAT Punto fra 1995, sidder der en slange i sort gummi, fra kaburatoren, mener jeg det var, til luftfilteret. På min kammerats FIAT, gav det de symptomer som du nævner, da den var revnet.

Måske sidder der en på din FIAT også, som har set bedre dage. Prøv at checke den.

Et skud i tågen... men et sted skal du jo starte fejlfindingen

Ellers er den med kaburatoris da en meget god forklaring... har jeg oplevet med en Mazda 626 engang...men det kunne man afhjælpe ved at holde ind til siden, slukke motoren i 2-3 minutter, og så starte igen. Så var isen i dyserne smeltet...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Problemet er at bilen er blevet så kold nu at den tager en evighed om at få startet... og når den endelig kommer igang og man trykker lidt for hårdt på speederen så går den død også tager det igen et stykke tid for at starte bilen
Annonce
der er også den mulighed at tændrør eller benzinfilter trænger til at blive skifter
En meget dårlig ide at fylde sprit på en bil der ikke er beregnet til det og problemet med din Fiat er ikke is.
René
Hejsa
Lige en bemærkning om sprit (kaburatorsprit) og moderne biler med indsprøjtning.
Det er en rigtig god ide at tilsætte 1 L. sprit til en hel tank benzin en til to gange årligt-
Det skader  I K K E  motor eller indsprøjtningssystem  M E N  det gavner ved at blande sig med vand og benzin således at kondensvand fjernes fra benzintanken og brændstoffilter.   Ydermere er det sådan at sprit har et højere oktantal end  benzin så der er heller ikke noget problem (Statoils bio 95 benzin indeholder også ca.5% sprit). Jeg tror nu heller ikke at det er det der er dit problem - Hvor mange KM. har bilen kørt ? Hvornår er der sidst skiftet benzinfilter ? Kan du høre om pumpen i tanker kører når du sætter tænding på bilen ?
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Fantastisk som man kan udtale sig om ting man ikke fatter en fis af .

Men det er jo nok ikke hverken første eller sidste gang det er sket her eller andre steder

Med de seneste meldinger vil jeg give Polobjørn helt ret... lyder ikke som is.

Jeg er blank.... lad andre med erfaring indenfor dette komme til

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej allesammen

Tak for de gode råd... problem løst tændrør var gået sig en tur og benzinfilter skiftet, så nu kører bilen igen uden problemer

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis