LM17

Hej er der nogle af jer der kender en sådan båd ? Der er en 1 cylinder Ducati motor str. ? Jeg skal bruge reservedele ved nogen hvor, disse evt. kan købes ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ØH ØH

Hvad er det for reserve dele du skal bruge ??
Er det til båden ? Eller er det til motoren ??

Venligst Njord wink

MVH Njord
Hej njord
Tak for dit svar, jeg prøver lige igen.
Jeg glemte at skrive at det var reservedele til motoreren, som er ducati 9 el. 11 hk.
Der går en drevaksel fra gearkassen, på den sidder der et hjul til kileremmene, som går til skrueakslen. Det dette hjul som er knækket af,
Og så har jeg aldrig før haft en diesel maskine, så jeg skal også finde ud af at starte den ?lufte den ud, m.m.
Hej igen.

Det "hjul" du skriver er knækket af, kalder vi andre for en remskive.

Er akslen knækket ?? Eller er remskiven skadet ?? Eller sidder den bare ikke fast på akslen ?? Altså at den kan rotere frit på akslen.

Normalt er en remskive fatgjort på den måde at der er et spor i akslen og et spor i remskiven, i dette spor ligger der så en kile.
Eller der er et halvmåne formet hul/spor i akslen. I dette lægger der så en halvmåne formet brik der overfører kraften fra akslen til remskiven.

Jeg kender ikke lige din motor, men der er normalt en ventil lyfter der aktiveres, inden man starter med håndsvinget. Når motren så er i omdrejninger, slår man ventillyfteren ned og motoren vi lnormalt starte.

Motoren stoppes ved at afbryde olietilførslen, normalt er der et håndtag eller gashåndtaget kan gå så langt ned at der lukkes af for olien.

Udluftningen er lidt sværere når man ikke har set motoren.

Prøv at kigge på www.udkig.dk se unde deres motorbase og se om der evt er nogle henvisninger til importør eller lignende.
Her vi ldu muligvis kunne få en manual.

Men måske er din motor ikke nogen egentlig marinemotor men en lille industrimaskine der er luftkølet... Det kan arrangementet med kileremme osv til drevet godt indikere..

Ellers læg nogle billeder ind her på siden så er det lettere at give et godt råd.

Har du spurgt ham du købte båd og motor af om hvordan det fungerer ??

Venligst Njord wink

MVH Njord
Jeg har lige set at Ducati laver en 9 hk og en 11 hk der begge har elektriskstart. Og er med luftkøling, reversegear og det hele..

Så det burde være at dreje nøglen...

Venligst Njord wink

MVH Njord
Jeg havde engang en båd med en 22 hk luftkølet Ducati. Den skulle udluftes både ved diesel filteret, ved pumpen og ved dyserne. Det var et større postyr når det var nødvendigt. Ducati er en Italiensk motorcykel fabrikant, som også laver diesel motorer. Der findes (fandtes - det var i sstarten af 90'erne) en Dansk importør af motorcyklerne. Han hjalp os en gang med at skaffe en ny startmotor.

M.v.h.
KUK
Annonce
Hej njord.
Med ref til dit svar, ang. "hjul kalder vi andre remskive", vil jeg informere dig ang. "halvmåneformet hul/spor" og "halvmåneformet brik"; det er det vi andre kalder for notgang og not!
Mvh jesper
Hej njord.
Med ref til dit svar, ang. "hjul kalder vi andre remskive", vil jeg informere dig ang. "halvmåneformet hul/spor" og "halvmåneformet brik"; det er det vi andre kalder for notgang og not!
Mvh jesper
Ja det har jeg da normalt også selv kaldt dem..
Men jeg valgte denne lidt malende beskrivelse for at sikre at alle var med !!

Venligst Njord wink

MVH Njord
Og i øvrigt hedder der fjer og not :-))

Gert Nøjsen

Tak for jeres indlæg, jeg har nu fundet ud af noget mere. Motoren kører nu uden problemer, mit problem er Gearkassen en Techno Drive IRM 6 tror jeg den hedder.
Det akslen der er knækket lige foran gevind og notén, så en ny aksel, vil nok være at foretrække . Hvis der er nogle af jer, der evt. ved hvor el. hvem man kan kontakte for reservedele til en sådan gearkasse, vil jeg blive glad, jeg er ellers glad for jeres hjælp Tak.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også