Wista licens udløber om XX dage

Har købt en MacBook og med denne også Windows Vista. Nu har installeret Vista på min PC istedet for på Mac'en, men den vil ikke godkende koden, når jeg forsøger at få denne godkendt på nettet af Microsoft. Hvad er der galt ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du sikker på at det er en prøve udgave?

omg! im a wow freak!!!! lets see if u can catch me

Prøve udgave ?

Det er en fuld version
hvilken licenstype er det?
retail eller OEM? - er der et klistermærke på din mac med nøglen til vista?

/cs

Er ikke hel sikker på om det er OEM eller retail (kender ikke forskellen), men det er købt seperat, for at kunne køre Wista på Mac'en, men syntes ikke det fungerer ordentligt, så jeg vil ligge det ind på min PC istedet.

Der er ingen mærker på MAC ang. Vista
Spørgsmålet er vel: Hvad har du betalt for softwaren ? Hvis du har givet mere end ca. 800,- så er det enten en pro eller fuld version, og så tager du bare din manual, med serienummeret, og ringer til MS og brokker dig. Er det den "billige" udgave (OEM), så er MS ikke forpligtet til at yde dig produkt support, det skal du have der hvor du købte produktet.

Det er så teorien. I praksis, så er det MS der har lavet deres licensvrøvl, så ring du bare til dem alligevel.
Vista er indrettet således at hvis du har aktiveret din nøgle en gang, så får du ikke lov at gøre det igen. Du kan ringe til Microsoft og få dem til at nulstille nøglen hvis du har købt det seperat fra computeren. Hvis du har købt det sammem med computeren s´kal du kontakte forhaldleren der solgte dig computeren.

Mvh
/Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis