reparation af bordben på sofabord

hej jeg har et sofabord i egetræ hvor det ene ben er blevet løst. jeg har oploadet en tegning til illustration. problemet er det øverste hul i benet. der sidder en slags cylinderformet møtrik med groft udvendigt gevind til at holde fast i træet med, indvendigt er gevindet selvfølgelig fint til selve skruen, nå men denne cylinder kan ikke holde fast i træet længere og jeg prøvede at lime den fast med trælim, hvilket ikke holdt, så hvad lim skal jeg bruge? obs. problemet skyldes nok at bordet bliver skubbet lidt frem og tilbage når man skal sidde og spise ved det, hvilket vi tit gør da vi spiser sent.  nå men prøv at lure på tegningen og kom med et godt råd, på forhånd mange tak. tegning nummer 2. der illustrerer det grønne vores bordlpades omrids, men har selvfølgelig ku tegnet hjørnet med problemet, som jeg har lavet et udsnit af i cirklen til højre for at illustrere problemet set forfra
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige finde dit billede, men ud fra beskrivelsen tror jeg vejen frem er, at du får bøsningen ud og borer hullet op i bordbenet så gammel lim m.v. er væk. Når hullet er rent giver du det en god tokomponent lim som Araldit og sætter en rundstok i hullet, der passer til i både diameter og gerne også træsort (D.v.s. før du borer hullet op finder du en rundstok, så du ved hvilken huldiameter du skal lave).

Når limen er tør borer du op til bøsningen og skruer den i igen eventuelt sammen med lidt to komponent lim.
nej jeg kan åbenbart ikk oploade billede til dette forum men lyder som god ide. men lad os sige det gamle hul er eks. 8mm hvor stort skal det nye så være som minimum
tjah, du kan nok slippe afsted med en 10-12 mm, men er der plads til 15mm så ville jeg vælge det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis