Varmeslange i badeværelse??????

Jeg skal snart til at lave gulvvarme i mit bad.

Jeg skal bruge lewis-plader & 16mm varmeslange.
Tvivlen er om hvorvidt jeg kan anvende det rør i rør varme/radiator slange som jeg har køb i jem & fix?
Altså bare trække det ud af yderrøret, gøre det fast til mine lewis-plader & så støbe mit gulv.....
Eller duer det ikke til nedstøbning?

Og ja, jeg kunne gå i jem & fix og spørge, men dels ville personalet næppe kunne svare & jeg befinder mig slet ikke i DK.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er gulvvarme i nedstøbning vil jeg umiddelbart mene, at du godt kan gøre det. MEN det afhænger selvfølgelig af, hvilket slags rør i rør der er tale om... Om det fx. er med udvendig eller indvendig iltspærre..
Hvis du ikke ønsker at bruge varmefordelingsplader er det mit bud, at det godt kan lade sig gøre. Jeg ville dog prøve at kontakte en VVS-installatør for at være sikker.

Gulvvarme, zinktagrender, stållægter og andre byggematerialer direkte fra producenten: www.BUILDAHOUSE.dk

Jeg ville ikke bruge det, da det ikke har en iltbarrierer som slange til gulvvarme har. Men kan anbefale et produkt jeg har brugt der er godkendt til alt dvs drikke/varme/gulvvarme og koster ikke så meget. produktet hedd universal slange og kan købes hos grønstede engro.
det slog mig lige ...Alupex hedder produktet fantastisk produkt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis