Hvilken radiatorventil/radiatortermostat skal man vælge?

Hej Alle

Jeg har 6 af de helt gamle radiatorventiler, åbn-luk systemet som ikke er temperaturregulerende og da jeg har en brændeovn ville jeg gerne at radiatorerne ikke kørte med fuld hammer, når der var ild i den?

Jeg er faldet over følgende tilbud i denne uge og vil høre, hvilken I vil anbefale? Jeg har aldrig rigtig hørt om siemens ventiler, men de er ret billige- kunne det være en idé?

Og med hensyn til den billige danfoss ventil, så er den ikke at finde på deres hjemmeside- er det noget billigt skrammel?

På forhånd tak- håber på svar hurtigst muligt, så jeg evt. kan nå at købe nogen af ventilerne i denne uge

Er der ellers noget man skal være opmærksom på ved udskiftning af radiatorventiler og termostater?

Mvh Dan


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej Alle Jeg har 6 af de helt gamle... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det havde jeg heller ikke.. og det vel heller ikke så mærkeligt for danfoss har jo et rigtig godt produkt til en fornuftig pris, jeg kender intet til det tyske marked.. men i dk har danfoss jo haft fred (og været dygtige) til at udvikle deres produkt og de er nok ikke lette at stjæle markedsandele fra.. men jeg ikke i tvivl om at det produkt i annoncen stammer fra siemens...

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

I glemmer noget vigtigt. De gamle radiatorer med åben/luk ventiler er som regel monteret på tilbageløb... ret vigtitgt.

Tror heller ikke du direkte kan monterer dem uden at skal skifte selve ventilen også

Danfoss helt klart dem fra Onkel Harald og jem å fusk bliver utætte.. taler af erfaring.
Da dette er en gammel tråd, så har jeg allerede monteret siemens termostaterne på fremløbet på mine radiatorer og indtil videre har jeg absolut ingen klager over dem. Det fungerer bare.
Og jeg skiftede både ventilhus og termostat, ellers ville tingene ikke passe sammen nej.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis