Hvilken radiatorventil/radiatortermostat skal man vælge?

Hej Alle

Jeg har 6 af de helt gamle radiatorventiler, åbn-luk systemet som ikke er temperaturregulerende og da jeg har en brændeovn ville jeg gerne at radiatorerne ikke kørte med fuld hammer, når der var ild i den?

Jeg er faldet over følgende tilbud i denne uge og vil høre, hvilken I vil anbefale? Jeg har aldrig rigtig hørt om siemens ventiler, men de er ret billige- kunne det være en idé?

Og med hensyn til den billige danfoss ventil, så er den ikke at finde på deres hjemmeside- er det noget billigt skrammel?

På forhånd tak- håber på svar hurtigst muligt, så jeg evt. kan nå at købe nogen af ventilerne i denne uge

Er der ellers noget man skal være opmærksom på ved udskiftning af radiatorventiler og termostater?

Mvh Dan


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danfoss ventilen ligner den som Onkel Harald sælger, så det er sikkert en udmærket ventil, Danfoss har jo altid stået for kvalitet. Så det er der nok ikke noget forgjort i at vælge den. 

V.h.  Håndværkeren
Nej, Danfoss plejer jo at være = kvalitet, så det bliver nok også en fra Danfoss, men så bare at Siemens termostaten havde en højere førpris, så tænkte om det kunne være et fornuftigt alternativ. Det kunne jo være der var nogen, som havde erfaring med denne.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


har ikke arbejdet med siemens termostater, men de plejer jo at lave nogle gode produkter så umidelbart ville det ikke bekymre mig at købe dem fremfor danfoss.. ra-plus ventilen har jo den store fordel at den kan programeres, således at du kan lukke helt for dine radiatorer på tidspunkter hvor du har gang i brændeovnen ( de tjener sig selv hurtigt hjem ) har selv et par stykker på 1 sal og har ikke haft bøvl med dem endnu (2 år)...
opmærksom på:
om termostaterne passer til ventilerne.
1 eller 2 strengs ventiler.
Hvis dine radiatorer sidder under f.eks utætte vinduer vil radiatoren varme uforholdsmæssigt meget, selvom at du har gang i brændeovnen (så skal du have nogle med fjernføler for at skal registrere at der er andre varmekilder)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

du skal købe danfoss ran-ventil hvis du har to-strenget anlæg da den har mulighed for individuel forindstilling for hvor mange kvadratmeter den skal opvarme. og så selvf et følerhoved der passer til. finder lige et par link til dig:

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Ventiler-og-Tilbehoer-Ventiler--Danfoss-RA-N-Radiatorventil-1-2-(lige)-til-montage-paa-fremloebet-173162.html

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Ventiler-og-Tilbehoer-Termostater--Danfoss-RA-2990-Termostat-til-fremloebsventiler-173156.html

som vvs-mand er det standard til radiatormontering :-)
hej bazze.... lige noget helt andet.. næste gang du vil henvise med link så brug +tilføj svar i stedet for quiksvar, der kan du nemlig lave aktive link´s det er meget lettere..
 
har du i øvrigt erfaring med siemens termostater.. umidelbart ligner det sku da et kanon tilbud med en siemens termostat til det halve af en danfoss og det må vel siges at der sansynligvis ikke vil være problemer med reservedele da det er en yderst seriøs producent af alt andet følerudstyr?

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Annonce
nej, jeg har ikke erfaring med siemens men det er sikkert lige så godt. Når vvs-manden kører til sin grossist er der danfoss-varer på hylderne og derfor bruger jeg næsten altid de samme mærker. :-)
 ja de vvs grossister er sku nogle seje børster..  altså sådan forstået at de er vel stort set de eneste der har fastholdt en dansk standdart i grossistleddet...
tømrer-murer-elektrikkere kan sku ikke se om det er grosssisten eller Harald Nyborg de er kommet ind i  
og det var ikke for at sige noget ondt om harald nyborg

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Det viste sig så, at de havde skrevet forkert i deres tilbudsavis, så ventilen kostede 69 kr og ventilhuset kostede 50 kr udover. Men synes selv at jeg var lidt skarp og sagde så at det da ikke kunne blive mit problem at de havde skrevet forkert i deres avis og fik derfor så både ventil og ventilhus til 69. Total for 6 stk. ca. 420 kr. Det var lækkert nok og de bliver sat op imorgen, så må vi se om de virker. Min morbror, som er vvs-mand mente heller ikke der skulle være noget i vejen for at købe dem og slet ikke til den pris de stod til. Glæder mig til at få sat dem i

Tak for alt jeres respons

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 tja så må de jo lære at læse deres egne reklamer inden de sender dem ud
men som jeg skrev tidligere så plejer siemens at lave nogle gode produkter..  de er så tyske og ikke som danfoss danske, men det betyder formentlig ikke noget da jeg ikke går ud fra at du skal tale med dem

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg bor i Tyskland og har aldrig nogensinde set en Siemens termostat. Hernede bruger man også Danfoss.
Et eller andet er mærkeligt ved den annonce. Måske findes der et kinesisk firma som også hedder Siemens?

Bent.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis