Synlige bjælker i toilet ?

Davs.

Vi er igang med at lave toilet og i den forbindelse har vi taget loftet ned og opsat ny isolering. Vi har opsat 200mm. Der er nu ca. 100mm synlig af bjælken, set nedefra.

Toilettet er i kælderen, hvor lofthøjden kun er 200cm, de 100mm vil gøre en stor forskel, men kan det laves lovligt/godt, her tænker jeg primært få fugt i bjælkerne, kan det laves med synlige bjælker, eller skal man ud i noget gips ? 

Jeg har overvejet at smække gips på, også en Primer fra lip, som fugtspærre. Det træle er så bare at bjælkerne langt fra er firkantet, det er nærmest træer (runde).
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skulle ikke være noget problem i lovligheden , medmindre det er et toilet af nyere dato , da det blev lavet oprindeligt ( bygningskrav på det tidspunkt
bjælkerne maler du bare med en god maling , endelig ikke noget fugtmembran , så rådner de ret hurtigt
Det er helt nyt toilet, så det skal leve op til nutidens krav.

Trænger fugt ikk igennem malingen, hvis de kun bliver malet ?? Vil sku så nødt have at køkkenet pludselig står i kælderen...der er så langt derned og lave mad.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så længe der en fornuftig udluftning i rummet, så tager de bjælker ikke skade, specielt ikke hvis du maler dem engang med en diffusionsåben maling.
så skal der 2 lag gips på loftet
om du sætter 2 lag mellem bjælkerne og beklæder bjælkerne med gips også , eller lægger gipsen under i et plant lag , bestemmer du selv , der må max være 45 cm mellem forskallingen ved 2 lag
kommer du vådrumsmembran på bjælkerne er det mere skade end der slet ikke kommer noget på , da evt kondens bliver låst i træet , og de rådner dobbelt så hurtigt
kan de ånde , vil der ikke starte en forrådnelse
Skal bjælkerne ikke beklædes med gips også ??? Er klar over der er krav om 2 lag gips ved etageadskillelser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jo , bjælkerne skal også beklædes
Nej, bjælkerne behøver du ikke beklæde i gips også.
Og mig bekendt er der stadig kun krav om et lag gips, på spredforskalling max. 300mm c/c afstand samt 100mm isolering.
koluda
er du helt sikker , de sidste 2 huse jeg har været med til var der krav om 2 lag i samme lejlighed og 2 x 2 lag mellem lejlighederne
også omkring bjæker
Det er jo ikke i en lejlighed i dette tilfælde, men bare et toilet i kælderen af hans eget hus...

Så ja, jeg er rimelig sikker.

Det du snakker om er brandkravene mellem forskellige lejligheder, og der er vi helt enige ja, 2 lag tætskåret og fuget gips rundt om alt.
det blev også krævet i etageadskidelse i samme lejlighed , men skal da ikke afvise din påstand før jeg er 100% sikker
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også