Junghans vægure

onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/w00t.gif" width=20 height=20> onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/doze.gif" width=20 height=20>Hej
Har på loppemarked købt et gammelt urværk fra et junghansvægur.Værket har jeg nu fået til at gå igen,dog mangler jeg en enkelt reservedel:det drejer sig om den bladfjeder,som pendulet er ophængt på.Den har jeg ikke kunnet lave på tilfredsstillende vis.Er der nogen,der ved,hvor den kan fås?Eller måske nogen har et gammelt kasseret værk liggende.I så fald er jeg meget interesseret i evt.at købe det,dersom omtalte bladfjeder er intakt.
En ny urkasse bygger jeg selv.
Med venlig hilsen
Isabel

 Min hobby drejer sig ikke kun om et område(emne)Jeg har bygget glasfiberbåde-gør det fortsat lidt.Arbejder med træ i mit værksted.reparerer gamle møbler.Laver ind imellem mekaniske maskiner.For tiden har jeg fået et gammelt junghansurværk ordnet,så det kan gå,men jeg mangler en reservedel,som jeg ikke har kunnet lave selv på tilfredsstillende vis.Det drejer sig om en slags forlængelse af pendulet-en slags bladfjeder,som pendulet hænger på.Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at finde ud af,hvor jeg kan købe denne reservedel. Og til urværket er jeg ved at bygge en urkasse,der får et antikt look,så den kan passe  til urværket stilmæssigt.

Det var alt fra mig lige nu.

Med venlig hilsen

Tage Elkjær Larsen

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tage.
Og velkommen her på LDS.
Det er et vekendt problem du har der på din Klokke, som den bliver benævnt når det drejer sig om den væghængte model. Jeg har selv sådan et arvestykke hængende på væggen, det var en Bryllups gave til min Bestefar som døde i 1972 jeg fik klokken i 75 og fik straks sat nye fjedre og rubin lejer i den. den har ikke stået siden. Jeg høre den sjældent før nogen snakker om den.
Gør det nemt for dig selv og spar ærgelser  Køb fjederen hos en urmager, så får du også en ny !

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis