Vådrumssikring

Hej

Jeg skal lave badeværelse i mit hus som har synlig rundtømmer stopler indvendig.
Hvad skal jeg gøre for at sikre de 10cm op ad vægen på træet? Hvorfor skal man egentlig sikre 10 cm op ad vægen hvis døren er i gulvhøjde? Jeg mener hvis der er oversvømmelse trænger vandet jo ud gennem døren alligevel??

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg har lært her på siden, så skal der være en opkant på 2 cm under døren, netop for at sikre mod at vand løber ud i resten af huset. Du kan jo smøre dine stolper med silikone, måske?

vådrumssikringen har intet med oversvømmelse at gøre. Som du har set i SBi 200 Vådrum skal væggen i vådzoner jo også være sikrede.

det er trods alt enklere at skifte eller vedligeholde døren, hvis den er blevet skadet pga hyppige vandsprøjt fra gulvet. Det stiller sig jo alt andet lige anderledes at skulle hive vægbeklædningen og konstruktionen ned, hvis der er trængt fugt ind i den.

Hvordan du sikrer dine stolper på en pæn måde hænger jo lidt sammen med dit valg af gulv idet nogle typer sikkert kan lægges op ad stolpen med pænere resultat end andre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis