Isolering af gammel garage, men hvordan??

Hejsa folkens.. jeg har for nyelig købt min mor hus far 1901. Der er bygget en rimelig stor garage til huset i dobbelt murstensvæg. Dobbelt forstået på den måde at stenene ligger helt tæt og derfor ingen hulrum. Jeg vil derfor have isoleret skidtet men min lokale tømrer siger det ikke er bare lige?

Som udgangspunkt ville jeg have lavet er skellet af vandrette og lodrette lægter isoleret med glasuld, også smide en tynd krydsfiner, samt 1-2 lag gips. Men tømren siger det rådner op indefra, hvilket jeg ikke forstår ?

nogen der kan give et godt råd??

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er fugten han tømrer tyder på kondensvand.! i de kolde årstider.?
Hej M.

Problemt med fugt skyldes som der rigtig bliver sagt kondens. Kold luft rammer en varm overfalde og opvarmes, hvorefter luften kondenseres og der dannes fugt.

Dette problem opstår altså ikke i samme grad i et uopvarmet garagerum da temperaturforskellen er lille. Efterisolerer du garagen og begynder at opvarme den, vil der dannes kondens på indersiden af konstruktion der vil føre til råd med tiden.

Jeg foreslår at man laver en udluftet konstruktion, hvor du evt. udskifter enkelte mursten med murstensriste. Der laves envidere en ventilationsspalte ind til isoleringen der holdes på plads af din letvægskonstruktion.

Der skal også tages hensyn til at der kan ophobe sig vand inde bag ved murstene, så der skal laves nogle huller i bunden, så det kan løbe af..


Mine 5 cents.
hmm er jeg bedre tjent med at 100 mm hård isolering og så 100 mm leca væg indvendigt i garage??

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Ja, det ville være en mere optimal løsning.

Men det kan sagtens lave som alm. let væg også, ventilation skabes i bunden og toppen af væggen, evt. via ventilationsstuser eller ventiler.

Reglar opsættes ca. 5 cm fra ydervæggene, på bagsiden af hver lodret regel sætter du et forskallingbræt som går udover reglerne, mellem disse sætter du vindpap, også i med isoleringen, derefter er du klar til forskalling, og evt. yderligere isolering.



Annonce
"Problemt med fugt skyldes som der rigtig bliver sagt kondens. Kold luft rammer en varm overfalde og opvarmes, hvorefter luften kondenseres og der dannes fugt. " - det er omvendt

Når varm luft (der kan indeholde mere fugt) rammer en kold overflade problemet opstår. Luften køles og vanddampen fortættes og danner kondens. Men ellers er jeg enig med dig
Koludabyg: Jeg hælder mere til den løsning med letbeton væggen for der færre ting der kan gå galt. Egentligt ikke fordi jeg ikke tror på jeg magter og bygge det ordentligt, men jeg tror sq det bliver samme omkostninger i den lange ende og tiden bliver nok også det samme...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Helt enig... den jeg listede der er tidkrævende og lidt omfattende at lave....

hmm det skal overvejes ... letbeton og isolering er ikke gratis i tiden

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Mikemarbjerg har selvfølgelig ret, my mistake.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis