FZ50 går ud

hej mit problem med min FZ50er er at når den når godt op i fart (mest ned af bakke) pludselig går ud og baghjulet blokere! normalt på lige vej køre den super, men taber nogle gange farten og det er også sket en enkelt gang at den er gået ud i fart på lige vej!

håber i kan hjælpe!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha da da, det skal du søreme passe på med, det er dit stempel der blokere/sætter sig. Det er din blanding der er for mager, kan dog også skyldes at du køre med for lidt olie i benzinen.

V.h.  Håndværkeren
en FZ50 den skal have 4% olie i benzin.
jeg har prøvet at stemplet at satte sig i fart. knallerten stoppede på tre meter
og jeg sidder på tanken.? det var på en suzuki k 50. da det skette.

det pudsige er den har gearing forhold.! den ligger på 18/1 i 2gear og 23/1 i 1 gear.!
det er på en puch monza nsl. madkassemodellen. 13. 48.tans gearing.
og smørlsen kan ikke "føgle"med ved over 60 kmt. på stejlt nedkørsel og i medvind.!
okay mange tak.. kan det havde noget med oile tanken at gøre? (FZ50 har olie for sig selv lige som en scooter, og olien svinder også, så går udfra at det virker.. måske virker det ikke optimalt??? iså fald hvad kan det skyldes??)

jeg har forstået.! en scooter ligne knallert.! (trillebørknallert) med små hjul."
og "plastik" skjold.!
jeg tror at du skal se efter i oliepumpen for at få det rette smørlse.!

Skrevet af claude-monet på 13 okt 2009 20:29
okay mange tak.. kan det havde noget med oile tanken at gøre? (FZ50 har olie for sig selv lige som en scooter, og olien svinder også, så går udfra at det virker.. måske virker det ikke optimalt??? iså fald hvad kan det skyldes??)
Det skyldes så at pumpen ikke giver den rette mængde olie i forhold til omdr., hvis der er indstillings mulighed på den så stil den til et lidt højere forbrug. Det kan altså også skyldes et microskopisk sandkorn der sidder ved ventilen hvor olien pumpes ind i krumtaphuset. ( har selv været ude for det) Men som en sikkerhed kunne du prøve at tilsætte 1 % olie til benzinen, især i vintermånederne er det faktisk nødvendigt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis