Drejning af aksel

Hej alle

Jeg beklager på forhånd, hvis denne tråd ikke hører til i denne kategori, men jeg ved ikke rigtig hvor den ellers hører til.

Jeg har gang i et motor projekt, og har brug for en ø8mm, 50cm lang aksel der skal drejes ud af et firkantet stykke metal på 2x2cm da der skal være nogle firkantede områder på aksen.

Jeg leder derfor efter en der kan hjælpe mig med at dreje sådan en aksel. Er der nogen af jer derude der kan dette, eller kender nogen/et sted hvor man kan få dette gjort?

Mvh.
Thomas V.
Hej alle Jeg beklager på forhånd, hvis denne tråd... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kommer frem til et tal der hedder noget med en pereferi hastighed på 157m/sek eller 565.2 Km/t   Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre.... men jeg ville nok ikke bruge acryl men lexan... Og så er jeg ikke engang sikker på at jeg turde alligevel  Havde man sådan et bur som de bruger på Myth Busters (det er også lexan) så kunne det da være meget sjovt at se på High Speed cam når det splintres
Se evt det her: http://www.youtube.com/watch?v=X8Dq...re=related

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Ja der er fart på,så glem alt om plastmaterialer men brug kun alu eller stål og det skal afbalanceres inden du starter.
Jeg ville vælge en tykkere aksel og så bore stifter igennem til at holde skiverne.
Noget siger mig at du har en ide som du vil afprøve men mangler den tekniske viden om mekanik og materialevalg.Hvis dette er tilfældet så vend endelig tilbage så kan du få megen hjælp her.

Mvh.Jørgen.

 

Jeg må nok give jer ret i at det nok er en dårlig ide at bruge plast materialer ved de nævnte hastigheder.
Det er desværre ikke en mulighed lige nu, at bruge andet end plast materialer, så jeg har lavet en elektronisk begrænser på projektet, så den ikke overstiger 2k.

Det er en prototype jeg arbejder på, og plast materialet er klart det bedste at arbejde med på nuværende tidspunkt.

Men jeg er stadig lidt på bar bund med hvordan jeg skal få fastnet skiverne til aksen. Grunden til at aksen skal være ø8mm, er at det er 8mm kugle lejre jeg har. Der er i øvrigt 5 lejrer fordelt lige ud på aksen.
Hej Thomas.
Da det er en proto vil jeg ikke mene vi skal fortsætte i denne tråd.
Hvis du vil have hjælp til fremstillingen vil jeg gerne hjælpe.
Mit tlf. 30230137
Mvh.Jørgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis