Tråden er låst

Gebyr ved handel.

Hejsa allesammen,

jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Hvis man handler i en butik, der sælger reservedele, må de så godt, uden varsel tage et gebyr på 50,- for at gå ud på et lager og hente det.??

Eks. på en handel.

1 stk keypad til en nokia E51. pris 40,75,-
Gebyr for at hente det på lageret. pris 50,-

Total at betale:  90,75,-

jeg skulle mene at dette ikke er lovligt, håber meget i kan hjælpe.

Mvh daniel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Min erhvervsret ligger nogle år tilbage, men jeg skulle mene at det er fuldt lovligt, så længe de skilter med det eller på anden måde gør opmærksom på det, så du er klar over det indet du er bunden af handlen. Hvilket vil sige (som privat person), når du svinger dankortet.

Er det et internet køb, eller i en reel butik? Er det fordi det skal hentes på et fjern lager?

Mvh
/Thomas
Det er en walk in butik, og de skilter ikke med det, og det er kun nogle kunder der skal betale det gebyr, og lagert ligger ca 10 - 15 meter fra disken.
Ja, det lyder lidt underligt. Som om de ikke vil have nogle kunder, men jeg tror ikke at det er direkte ulovligt. Men hvis det er, så tror jeg heller ikke du kan gøre så meget ved det. Desværre. Find en anden butik.

/Thomas
De skal sælge varen til den pris de skilter med i butikken. Har de skrevet forkert er det bare ærgeligt for butikken.

Der kan være tillæg til en vare, som skal skrives på fx 1 kasse øl 99,95 + pant.

hvis du mener de laver noget forkert kunne du vel bare lade varen ligge.. Dog skal der selvfølgelig rettes på skiltningen..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis