Ingen varme i kabine og Fiat punto S 95 køre ujævnt kristinaML 1 8200 13-10-2009 11:05 Jeg har et problem, min Fiat Punto fra 95 har ingen varme i Kabinen, og den køre ujævnt, når jeg trykker på speederen trækker den ikke ordenligt.. Hvad kan problemmet være? og er det noget man kan ordne selv? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ktm 8948 4540 13-10-2009 12:35 Defekt toppakning. Prøv at se efter vand på køleren. Er der ikke vand på, kan du godt se dig om efter en anden motor. Med venlig hilsen ktm
MDLarsen 5 8382 13-10-2009 15:02 Ahaa, rolig nu ktm. Det er ofte der er problemer med at der er luft i systemet på en Punto. Jeg har selv haft en 6-7 stk af dem, så derfor ved jeg det. En mulighed kan være at varmeelementet er utæt og at den derfor taber vand, det kan gøre at der kommer luft i systemet og dermed ingen varme i kabinen. MEN som ktm skriver, det kan også være en defekt toppakning, men jeg vil nu mene at det er bedre og billigere at få det lavet, for der er ingen der aner hvordan en anden motor har det, du kan risikere at skulle lave det samme på den om et ½ eller helt år.Mht. at den ikke trækker jævnt, kan det være flere ting alt efter hvad der sker. Det kan være defekte tændrør, tændkabler eller tændspoler. Vh. Mogens
ktm 8948 4540 13-10-2009 15:09 Det der får mig til at male fanden på væggen er netop den dårlige motorgang og det dårlige træk. Som jeg skriver, hvis den er tom for vand, er der grund til at antage at motoren er overophedet og det giver sådanne fæle symptomer. Har den været overophedet og evt. er revet i cylindrene gør at det ikke er nok at skifte toppakning. At min tillid til Fiat så kan ligge på et meget lille sted, gør så ikke min vurdering mere optimistisk. Med venlig hilsen ktm
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her