Hvor køber mand en hel kebabrulle som i en grill?

Hej

Jeg og nogle venner har tænkt os at lave en rigtig drengeaften og havde tænkt os at få fat på de rigtig store kebab"ruller" som pizzariaer og grillstedet har kørende på et spyd?

I ved dem man skærer kødet af fra.

Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bare et spørgsmål om at slå et slag ned forbi den lokale "halal dealer" og spørge om han er frisk på at lave et shawarmaspyd til jer. På den måde kan I jo også selv bestemme blandingen af lam og okse og marineringen
Proev i Metro (kraever at du er momsregistreret)

number_29.

skære kødet fra "kødtårn" hvad den består af kødskiver bliver stablet på en spyd.!
det er jo nok for sent men alligevel.
Hvis ikke det lykkedes dig at skaffe spydet, er gyros opskriften simpel.
3 dl olie, 2 spsk tør barbeque krydderi,1 sp tørret oregano,6-10 fed hvidløg , jeg selv kan godt lide ½-1 spsk groft pebet i også.
Marinade til hvertfald 3 kg kød, deregn ca 250-400 g kød pr næse alt efter tilbehøret.
i kan mikse forskelligt gris(skinke)okse(tykkamsfilet), lam(bov). jeg selv bruger gris eller kalkun bryst, skal være i strimler,og lave det på pande, hvis du da har en vok eller sådan noget. hvis kødet virker en anelse dyrt kan der tilsættes løg(skåret top til rod) peberfrugt, squash. uden at det ødelægger smagen, jeg syntes det blir lækre på denne måde.
håber i får en dejlig aften

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis