Forkert konstruktion af undertag

Hej
Jeg bor i et nedlagt landbrug fra 1926. Huset er med tiden blevet udstyret med undertag i beboelseshuset. Men undertager er konstrueret på en sådan måde, at tværlægterne ligger direkte på undertaget, altså ingen lodrette lægter. Problemer er jo så at der samler sig vand og får tværlægterne til at rådne. Der er vel tale om en konstruktionsfejl!? Der står intet i tilstandsrapporten. Spørgsmålet er vel så om (ejeskifte)forsikringen går ind og dækker??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er tale om en konstruktions fejl så din jers rjerskifteforsikring burde gå ind og dække.

Det kan der vist ikke svares entydigt på.

Du skal simpelthen have en bygningssagkyndig til at checke taget og konstruktionen. Han kan så hjælpe dig videre...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej

Jeg syntes nu også de lyder ret indlysene, at der er tale om en konstruktionsfejl. Derfor ville jeg starte med, at kontakte forsikringsselskabet og beskrive problemet. Såfremt sagen så går glat igennem er det jo fint. Ellers kan du jo på dette tidspunkt kontakte en byggerådgiver og eventuelt en advokat.
Når / hvis du nu alligevel skal have lagt nyt tag, bør du efterisoleret med det samme, så du leve op til de gældende energikrav.

P.S. det kunne være spændende at høre, hvad udfalget bliver, når du kommer så langt!!

MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

OK, så må jeg forklare nærmere...

1.
- Normalt dækker forsikringen ikke forhold der er nævnt i tilstandsrapporten, medmindre disse er klart forkert beskrevet.

- Det betyder, at hvis der står noget om ovennævte fejl i tilstandsrapporten, ja så er der nul dækning.

2.
- Hvis det yderligere ikke har været muligt for den bygningssagkyndige, at besigtige nævnte undertag, pga. utilgængelighed, ja så dækkes der heller ikke.

Yderligere er der i en ejerskifteforsikringspolice ca. 10 forhold der kan komme i betragtning når det skal vurderes om en skade er dækningsberettiget... derfor mener jeg ikke at der kan svares entydigt, ja til at skaden vil blive dækket af forsikringen.

Men som nævnt er det første skridt, at kontakte forsikringsselskabet...men det regnede jeg med allerede var gjort  


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis