Engelsk Drejebænk ...

Hejsa ..

Jeg skal til at sætte denne rem trukket drejebænk op jeg fik foræret for en del år siden.
Det eneste henvisning til producenten er bogstaverne " N & C. GEA " der står indstøbt i rammen ...
Er der nogen der kender til dem ?
Jeg har kontaktet Tony fra Lathes.co.uk men har indtil nu ikke hørt noget.

Jeg skal have monteret en mellem aksel i loftet over drejebænken, men mangler fladremmen for at bedømme afstanden.
Hvor kan man købe fladremme og findes der stadigvæk standart størrelser A -B - C osv.


M_Christensen.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du fundet fladremme? ellers så prøv Dansk Continue & Drivremmefabrik. Husk at hvis du skal samle fladremme så skal du bruge værktøj til at montere krogene med og kattetarme til at samle de to remender med.

Mvh Jørgen.

Der er vel ikke nogen grund til at trække fra fra loftet, det gjorde man jo kun fordi der skulle trækkes andre maskiner også.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 


Jørgen :

Tak, dem vil jeg prøve at kontakte ....

Lynæs :

Mmmm.. jaaa ...

Jeg går udfra at en lukket rem kan kun monteres lodret p.g.a den bagved liggende reduktions aksel, men den aksel kan selvfølgelig også afmonteres ...

Hvis det er en rem der kan samles er det også muligt at montere den i en vinkel på ca. 60 grader, så kommer det an på hvor langt man vil have sin bænken fra muren.

En afgørende faktor er også - hvad der den billigste løsning angående remmen ? - standard rem ( længde ) ? i forhold til en special fremstillet på mål. ?




Michael ...
 

Jeg tror forresten jeg har fundet ud at hvem producenten er ....

Jeg fandt denne bænk  -  http://www.lathes.co.uk/record/   - der ligner meget godt ..

Hvis det passer er det en tysk bænk produceret af - Erhlich - omkring 1920'erne, men solgt under mange forskellige navne og versioner i bla. England.

Mch.


M_Christensen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis