unit til radiatorene

Vores gamle fyr er stået af og vi skal have en vandvarmer sat op til vores fjernvarme.
Vi har også fået af vide at for at vi kan få varme i radiatorene skal vi have en unit sat på sammen med vandvarmeren.

Men hvor kan jeg læse om sådan en fætter for når jeg søger på nettet under unit kan jeg ikke finde noget.
Jeg ville også gerne vide hvaf den koster
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej danie
Nogle byer har deres egen unit model, men det er ikke et krav at man skal bruge dem. Jeg ville spørge fjvr-værket til råds. De skal alligevel ind over for at lave dit nye fjvr stik.
En unit til både varmt vand og centralvarme koster ca. 15.000 excl. montering.
Hvis du går på Wavin eller Termix.dk så kan du finde mere info.
Du har haft eget fyr til nu, er det så en klausul på huset der siger at du skal tage fjernvarme?
Hvis ja, er den så mere end 2-3 år gammel, for så kan du evt. vælge en varmepumpe (luft/vand) eller jordvarme. Eller bare et nyt kondenserende oliefyr.

Men Jo der findes mange gode løsninger på fjernvarme ind i huset, og varmt vand rundt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Fyret ...eller en veksler som den vist nok hedder er gået sig en tur, og der hvor vi får fjernvarme fra giver de et tilskud hvis vi vælger at få en vandvarmer op, det er vist noget med at det så ikke slider så meget på vandværket, eller vandet eller hvad ved jeg.....
Veksleren styrer både brugsvandet og radiatorene, så når vi vælger en vandvarmer, så mangler vi stadig noget til at styre radiatorene......Det er så den jeg har fået af vide er en "Unit"
Men har den ikke et navn så man kan finde den på nettet og samtidig se hvad den ca ligger på i pris
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej danie
Som jeg forstår det, så har i allerede fjernvarme inde i huset til opvarmning af det varme brugsvand og radiatorvarme. er et ikke korrekt..??
Jeg tror også de mener at du skal have en varmtvandsbeholder, + unit til radiatorvarme. det lyder rimeligt nok hvis du bor lang fra fjernvarmeværket og højere.
Som privat er det ikke nemt at få priser på fjernvarmeunits, men et gæt vil lyde på ca. 15.000

Hej jkj.
Jo. fjernvarmen kommer ind i huset og går igennem denne hersens veksler.
Og først røg avtq'en så vi ikke har varmt vand særlig længe ad gangen, dernæst sidder der en pumpe (Grundfoss) til radiatorene og det er under den, der løber vand ud.
Du kan se fætteren her.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej danie
Jeg synes du skal tage kontakt til fjernvarmeværk, og vise dem din nuværende installation. Det ser ikke ud til på billedet at du har for meget plads i din kælder til en varmtvandsbeholder, den fylder væsentlig mere end veksleren.
Selvom du vil få et tilskud fra dem hvis du sættet en varmtvandsbeholder op, skal du tænke på at der skal laves væsentlig mere om på din rørinstallation, og det vil give dig en ekstra udgift.
Tak skal du have..jkj......

Desværre så har jeg bare hørt så meget dårligtom avtq'erne, at de jævnligt går i stykker.
Bla også under et af mine tidligere indlæg....og af vores lokale vvs'er.
Men så kunne man håbe på en anden slags veksler der er bedre:o)
Vi må se....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Termix med en avtb styring vil jeg klart anbefale. Redans styring (PM) har det med at blive utæt på midten og den koster osse ca 1700 plus udskiftning når den går. Så Termix vil jeg vælge hvis jeg kan :-)
Jeg Takker for svarene og h jælpen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis