LED pærer og elektroniske lysdæmpere

Jeg har monteret et større antal LK IHC Wireless lysdæmpere i mit hus. Nu har jeg fæle problemer med at finde nogen brugbare lavenergi/led pærer. Indtil nu har jeg kun haft held med halogenpærer. Selv en dæmpbar lavenergipære sprang absolut strax og med det samme den blev tilsluttet. Derfor har jeg endnu ikke forsøgt mig med LED pærer. Er der en løsning der ikke indebærer en udskiftning af en hulens masse lysdæmpere? Er jeg virkelig den eneste der har problemer med LK IHC Wireless lysdæmpere? Selv en henvendelse direkte til LK forbliver ubesvaret.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke selv prøvet dem....

Med i skemaet skriver de at de er testet med en IHC wireless dæmper... http://www.prolys.dk/gu10-dimmable-led-varm-hvid-4w.html

Om de så passer til dine lampe er jo det næste spørgsmål...
LED-pærer er alt for dyre at købe på nettet, da man kommer til at betale en del i fragt, især hvis man som mig køber en af gangen for, at se om de nu lyser som man forventer.
Prøv at gå en tur i Føtex, de har faktisk et ret godt udvalg af LED-pærer, og så er de faktisk billige.
Købte selv en MR16 1x3w LED-pære til 75 kr i går, og den lyser faktisk overraskende godt - og jeg har endnu ikke fundet et sted på nettet hvor jeg kan købe en tilsvarende LED-pære billigere.
Skrevet af phwinther på 13 okt 2009 16:33
Jeg har samme problem. Jeg leder med lys og lygte :-) efter en erstatning for E14 kronepærer der kan dæmpes med IHC Universal dæmpere.... Nogen der ved hvor/om man kan finde sådan nogle?

Prøv Megaman lavenergi, de har et kæmpe udvalg også som dæmpbare. Fandt en lille 4 watt E14 i deres program som passede til mit formål.

Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
Hejsa, det er ikke alle lav energi pære som kan tilsluttes en dæmper. og det er ikke alle dæmpere som kan dæmpe lav energipærer. jeg skal netop til at montere dæmpere samt nye lamper i min hjem. Læs meget omhyggeligt om dæmperen kan klare lav energi (30-230 v) det samme gælder pærene god jagt
Jeg har også hjemmet fyldt med LK udstyr. Desværre har LK absolut ingen kundeservice, og har tilsyneladende ikke opdaget at LED er fremtiden.

At dæmpe LED med LK udstyr fungerer bare ikke. Der findes LED pærer og som fungerer "nogenlunde" sammen med LK's produkter - men helt perfekt bliver det ikke.

Jeg har valgt at skifte til LED pærer, og så droppet dæmpningen totalt. Jeg har sørget for at købe gode pærer (godtlys.dk), og så håber jeg at LK på et eller andet tidspunkt får opdateret deres produkter så jeg kan dæmpe mine pærer igen.

Faktisk har jeg oplevet at jeg ikke savner dæmpningen. I de rum hvor jeg dæmpede af "hyggehensyn" giver LED alligevel ikke mening. Husk at LED ikke bliver "rødere" som en halogenpære. LED pærer har samme farve, men lyser blot mindre.

Jeg har derfor stadig halogen i stuen, og glødepærer i mine stander og væg lamper - men resten af huset; gangarealer, værelser, trapper, køkken osv har jeg skiftet ud.

MEN lad være med at spare på LED pærerne! Jeg har prøvet mange forskellige pærer fra mange forskellige leverandører, og det kan IKKE betale sig at spare. Jeg har købt mine pærer hos Godtlys, prolys og matronics
Skrevet af HenrikHH på 26 sep 2010 10:45
Jeg har sørget for at købe gode pærer (godtlys.dk), og så håber jeg at LK på et eller andet tidspunkt får opdateret deres produkter så jeg kan dæmpe mine pærer igen.


hmm... Et dårligt forsøg på noget skjult reklame ! ?

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=godtlys.dk&submit=S%F8g

HenrikHH, Postnr: 4600 - syntes jeg er lidt sammenfaldende
Hej Daniel

Ja jeg har interesser i godtlys.dk, og beklager at det det ikke fremgik af mit indlæg.

Jeg har dog også købt pærer andre steder (og ledt og ledt og ledt), og som du også kan se nævner jeg ALLE de steder hvor jeg har fundet produkter som jeg har brugt i mit hjem.

PS: Hvis jeg ville have lavet skjult reklame, så havde jeg nok ikke brugt mit rigtige navn til mit indlæg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis